Stowarzyszenie SENS wystosowało dziś do Urzędu Miasta pismo, w którym wnioskuje o priorytetowe potraktowanie inwestycji w infrastrukturę komunikacji miejskiej. Zdaniem Damiana Lachowskiego – Prezesa Stowarzyszenia SENS tylko określenie celu i realizacja długofalowego, kompleksowego programu inwestycji i zmian ma sens i uzasadnia wprowadzenie podwyżek.

Poniżej prezentujemy całą treść listu, skierowanego do Piotra Krzystka.

 

Szczecin, 7 listopada 2011r.
 

Pan Piotr Krzystek
Prezydent Miasta Szczecin
 

Szanowny Panie Prezydencie,
 

w związku z zapowiadanymi, znacznymi podwyżkami cen biletów komunikacji miejskiej, jednorazowych oraz miesięcznych - wnioskujemy o priorytetowe potraktowanie inwestycji w infrastrukturę komunikacji miejskiej podczas dyskusji nad zmianami budżetowymi na rok 2012.
 

Przypominamy, że z budżetu miasta na 2012 rok zostały wykreślone bardzo ważne pozycje: remont torowiska na ul. Potulickiej i remont torowiska na ul. Narutowicza. Wciąż odkładany na później jest remont torów tramwajowych w al. Piastów. Tymczasem bardzo zły stan torowiska na tych ulicach odbija się negatywnie na stanie technicznym szczecińskich tramwajów. Nie podjęto także remontu pętli tramwajowej Las Arkoński, przez co, mimo wielomilionowych nakładów na przebudowę ulic Arkońskiej i Niemierzyńskiej, niemożliwe będzie skierowanie na tę trasę tramwajów niskopodłogowych. Trwa budowa Hali Widowiskowo-Sportowej, a mimo to miasto nie zdecydowało się stworzyć dogodnego połączenia tramwajowego z resztą miasta. Biorąc pod uwagę aspiracje Szczecina do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Siatkowej 2013, jest to bardzo niepokojące.
 

Jesteśmy świadomi, że wraz z zakupem nowych autobusów i tramwajów oraz wraz ze wzrostem kosztów utrzymania taboru, podwyżki cen biletów musiały nastąpić. Aby jednak zostały one przez szczecinian zaakceptowane, potrzebne są zmiany systemowe, mające na celu poprawę funkcjonowania i zwiększenia dostępności komunikacji miejskiej. Jednym z takich działań mogłoby być stworzenie swego rodzaju “mapy drogowej dla komunikacji zbiorowej” czyli długofalowego, kompleksowego programu inwestycji i zmian, oraz określenie celu, jaki miasto Szczecin chce osiągnąć. Bez jasno określonego i sukcesywnie realizowanego programu, wszelkie zmiany przeprowadzane ad hoc nie przyniosą żądanego skutku - czyli poprawy funkcjonowania i zwiększenia jakości komunikacji publicznej. Jeżeli do  transportu w mieście nie podejdzie się w sposób systemowy, nie uda się zmienić miasta w nowoczesną i przyjazną człowiekowi metropolię, a wizja Floating Garden będzie musiała być przesunięta poza rok 2050.
 
W związku z powyższym prosimy o odpowiedzi na następujące pytania:
 
Jak Urząd Miasta ma zamiar skomunikować Halę Widowiskowo Sportową oraz zapewnić ponad 7-tysięcznej widowni dogodny dojazd do obiektu?
  • Które z pilnych inwestycji torowych zostaną w najbliższym czasie zrealizowane i czy są na nie zarezerwowane środki?
     
  • Czy miasto posiada odpowiednią dokumentację projektową dla planowanych inwestycji torowych, pozwalającą na szybkie rozpoczęcie robót?
     
  • Czy miasto posiada cel, jaki chce osiągnąć w kwestii transportu zbiorowego? Jeżeli tak, to w jaki sposób chce go osiągnąć oraz w jakiej ramie czasowej?
     
Stowarzyszenie informuje, iż powyższe pismo zostanie przekazane również do publikacji medialnej.
 

Z poważaniem,
Damian Lachowski
Prezes Stowarzyszenia SENS