Siedem ofert wpłynęło w przetargu na budowę m.in. trzeciego etapu Trasy Północnej. Kwota, jaką miasto zamierza przeznaczyć na inwestycję, wynosi 246 313 797 zł brutto.

Ostatni etap Trasy Północnej poprowadzi od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska. Będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i ścieżkami rowerowymi oraz pasem zieleni pośrodku, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe. Trasa Północna zakończy się układem rond u zbiegu z ul. Szosa Polska i ul. Policką.

Częścią umowy będzie też zaprojektowanie i połączenie nowej infrastruktury z obwodnicą Polic oraz budowa nowych dróg służących obsłudze terenów inwestycyjnych na północy Szczecina. Dlatego też Szczecińskie Inwestycje Miejskiego podzieliły przetarg na dwie części.

Część I – budowa drogi do obsługi terenów inwestycyjnych w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej oraz budowa drogi dojazdowej do strefy przemysłowej i infrastruktury technicznej.

Część II – budowa Trasy Północnej wraz z budową połączenia drogowego obwodnicy Polic z Trasą Północną realizowana w 2 etapach: najpierw budowa nowej ulicy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska w Szczecinie, a potem połączenie drogowe planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym miasta (formuła zaprojektuj i wybuduj).

Kwota, jaką miasto zamierza przeznaczyć na inwestycję, wynosi 246 313 797 zł brutto z podziałem na część I – 56 349 000,94 zł brutto i część II – 189 964 796,06 zł brutto. Tylko jedna ze złożonych ofert mieści się w budżecie i zakłada zrealizowanie dwóch etapów. Należy do spółki Strabag.

Oferta nr 1

Budimex S.A.

Cena część I: 69 458 756,09 zł brutto

Cena część II: 223 917 478,20 zł brutto

Oferta nr 2

EUROVIA POLSKA S.A.

Cena część I: 58 094 829,61 zł brutto

Oferta nr 3

Konsorcjum FirmTORMEL Sp. z o.o. – Lider KonsorcjumSTANLED I Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum

Cena część I: 57 799 709,52 zł brutto

Oferta nr 4

STRABAG Sp. z o.o.

Cena część I: 54 703 010,69 zł brutto

Cena część II: 189 681 474,64 zł brutto

Oferta nr 5

Konsorcjum Firm ROVERPOL Sp. z o.o. – Lider konsorcjum ROVER Infraestructuras, SA – partner konsorcjum

Cena część I: 63 935 400,00 zł brutto

Cena część II: 231 547 500,00 zł brutto

Oferta nr 6

MIRBUD S.A.

Cena część I: 63 896 292,89 zł brutto

Cena część II: 196 044 753,24 zł brutto

Oferta nr 7

Firma Budowlano-Drogowa MTM SA

Cena część I: 48 460 845,37 zł brutto

Teraz analizą ofert zajmie się komisja przetargowa. Termin realizacji wynosi 26 miesięcy na część I i 60 miesięcy na część II. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.