Tramwaje Szczecińskie szukają wykonawcy, który przebuduje torowiska na pl. Szarych Szeregów i na skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Nabrzeże Wieleckie.

To część wielkiego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej. Objąć ma on w przyszłości również m.in. ul. Mickiewicza, ul. Powstańców Wielkopolskich z pętlą na Pomorzanach, ul. Kolumba i ciąg torów ze Śródmieścia na Niebuszewo.

Autobusy na torach

Po remoncie układ torów na pl. Szarych Szeregów nie zmieni się. Wyasfaltowany zostanie natomiast fragment torowiska na ul. Piłsudskiego, od pl. Odrodzenia. W przyszłości będą mogły wjeżdżać na niego autobusy, na razie jednak żadna linia tego typu tamtędy nie kursuje. Perony przystankowe zostaną wydłużone do 70 metrów.

Zalecane jest etapowanie prac. W pierwszej kolejności miałby powstać wlot od strony al. Wojska Polskiego, w drugim od strony ul. Piłsudskiego (wtedy uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza), a w trzecim od strony al. Piastów (etapy 2 i 3 mogą zostać połączone).

Nowy skręt

Największą zmianą w przypadku torowiska na skrzyżowaniu przed Mostem Długim będzie nowy skręt. Po zakończeniu prac tramwaje jadące ul. Wyszyńskiego w dół będą mogły skręcić w lewo, w stronę Wałów Chrobrego i stoczni.

Tutaj też projektanci zalecają etapowanie prac. Najpierw budowlańcy powinni zająć się torowiskiem od strony ul. Jana z Kolna, a później od strony ul. Dworcowej. Na trasie Dworzec Główny – Stocznia Szczecińska pojawiłyby się na ten czas autobusy komunikacji zastępczej. Na koniec pozostałaby ul. Wyszyńskiego, co wiązałoby się z największymi utrudnieniami (autobusy zastępcze Brama Portowa – Turkusowa, lub wydłużenie linii zwykłych z Prawobrzeża).

Ponad rok prac

Zainteresowane zamówieniem firmy mają czas na złożenie ofert do 28 lutego. Na wykonanie wszystkich prac przewidziano 450 dni od dnia podpisania umowy.

W toku jest również powtórzony przetarg (w pierwszym oferty były zbyt wysokie) na przebudowę torowiska na fragmencie ul. Mickiewicza. Otwarcie kopert z ofertami przesunięto właśnie na 25 stycznia. Później przyjdzie czas na kolejne fragmenty torowisk, z oczekiwaną przez wszystkich przebudową ul. Kolumba na czele.