Logo jest symbolem graficznym, który zwiększa rozpoznawalność firmy. Dzięki stworzeniu ciekawego znaku można wywołać w odbiorcach pozytywne emocje oraz skojarzenia. Projekt logo jest więc bardzo ważnym elementem procesu budowania wizerunku firmy. Jak się zabrać za jego stworzenie? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule!
Czym jest projekt logo?
Zanim przejdziemy do właściwych wskazówek, wyjaśnijmy, czym jest projekt logo? Termin ten oznacza symbol (znak), nawiązujący do firmy oraz wartości, którymi się kieruje. Projekt może składać się z 3 podstawowych elementów: sygnetu (grafiki), logotypu (warstwy typograficznej) oraz sloganu (krótkiego, ale chwytliwego hasła). Wskazane przez nas części składowe logo mogą występować razem lub oddzielnie - wtedy praktykuje się korzystanie z jednego elementu, np. logotypu.
Jak się zabrać za projekt logo dla firmy?
Logo jest symbolem, który ma pomóc w budowaniu wizerunku firmy. Dlatego też musimy pamiętać, że ma on docierać do grupy docelowej i to na niej przede wszystkim wywierać pozytywne wrażenia. Stworzenie projektu logo nie jest wcale łatwe. Jest za to bardzo odpowiedzialne. Jak więc do niego przystąpić?
Postaw na doświadczenie
Tworzenie projektu logo to nie tylko prace graficzne. To także analiza rynku, konkurencji oraz grupy docelowej. Dlatego warto postawić na doświadczony zespół, w którego skład wchodzą graficy oraz marketingowcy, jak np. Studio graficzne GoodProject. Wtedy połączenie wiedzy z zakresu wskazanych dziedzin pomaga w stworzeniu atrakcyjnego i zapadającego w pamięć logo. Co ważne, taki projekt realizuje się zazwyczaj raz na wiele długich lat. Ewentualne odświeżenie symbolu, czyli rebranding, również dobrze pozostawić ekspertom.
Sprecyzuj swoje oczekiwania
W projektowaniu logo niezbędne jest poznanie własnych oczekiwań oraz charakteru firmy. To cenne informacje, które będą odzwierciedlone w symbolu. Dlatego warto zadać sobie kilka ważnych pytań, a wśród nich:
- jaka jest grupa docelowa,
- jakimi wartościami chce kierować się firma,
- jakie emocje i skojarzenia powinno wywoływać logo.
Własne oczekiwania co do projektu logo możesz przekazać w briefie, który otrzymasz od studia graficznego. Klienci zazwyczaj nie lubią takiej dokumentacji, ponieważ wymaga ona zastanowienia. Jeśli jednak spojrzysz przez pryzmat przyszłych korzyści, zauważysz, że dobrze jest przemyśleć kwestie zawarte w briefie i uzupełnić wszystkie informacje. Pomoże to studiu graficznemu w przygotowaniu odpowiedniego projektu, który będzie stale obecny w codziennej komunikacji z grupą docelową.
Pamiętaj, że logo musi być uniwersalne i proste
Projekt logo wykorzystywany jest w wielu miejscach. Umieścisz go na produktach, ale także wizytówkach. Logo pojawi się na Twojej stronie internetowej oraz oznakowaniu siedziby firmy. Zatem musi być ono uniwersalne. To sprawi, że w każdym miejscu, gdzie będzie wykorzystany projekt logo, będzie on pozbawiony wad, które mogą wpłynąć negatywnie na wizerunek Twojej firmy.
Pamiętaj również, że proste logo jest znacznie lepsze niż przekombinowane. Najważniejszy jest bowiem przekaz, który musi docierać do grupy docelowej i być przez nią zrozumiany. Dlatego logo powinno być stonowane pod względem użytych zabiegów graficznych. W tym aspekcie nie można przesadzać, ponieważ firma może zbudować wizerunek niezgodny z oczekiwanym.
Podsumowanie
Projekt logo jest dla firmy bardzo szczególnym elementem. Stosuje się go w komunikacji z odbiorcami w celu zbudowania wizerunku oraz rozpoznawalności. Przemyślany i stworzony przez profesjonalistów projekt logo pozytywnie wpływa na postrzeganie firmy przez jej klientów - zarówno obecnych, jak i nowych. Należy również zadbać o spójną identyfikację wizualną materiałów graficznych firmy. To przyczynia się do zwiększenia zainteresowania produktami lub usługami.
Komentarze
0