Zgodnie z harmonogramem toczą się prace przy rozbudowie Muzeum Techniki i Komunikacji. Renowacja kamienicy z 1912 r. rozpoczęła się od prac rozbiórkowych. Obok prowadzone są roboty przy budowie przeszklonego łącznika z dawną halą zajezdni tramwajowej.

Realizacja inwestycji ruszyła pod koniec maja. Magistrat na bieżąco relacjonuje przebieg prac w kolejnych komunikatach z placu budowy.

23-metrowy żuraw wieżowy

– Trwa budowa fundamentów budynku, który połączy modernizowaną kamienicę z obecnym budynkiem muzeum. Prowadzone są także prace rozbiórkowe wewnątrz starej kamienicy. Trwa demontaż ścian, warstw podłogowych oraz konstrukcji sufitów, które odsłoniły szkielet budynku. Kilka dni temu na budowie zainstalowany został także żuraw wieżowy, który zostanie wykorzystany do budowy nowego łącznika. Jego wysokość to 23,0 m, długość wysięgnika wynosi 43,0 m a maksymalny udźwig na jego końcu to 1,10 ton – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Prace powinny zakończyć się do października 2021 roku. Nadzór nad ich realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „EBUD” – Przemysłówka Spółka z o.o. Koszt to 18,2 mln zł.

Więcej miejsca i możliwości

Rozbudowane Muzeum Techniki i Komunikacji pomieści więcej eksponatów, które dziś muszą być pochowane w garażach czy magazynach. Do nowego, przeszklonego łącznika przeniesione zostanie główne wejście, szatnie, recepcja, zaplanowano tam także strefę ekspozycyjną. W poniemieckiej kamienicy powstanie nowa wystawa interaktywna, znajdą się pomieszczenia edukacji muzealnej, sala konferencyjna, czytelnia, archiwum oraz pomieszczenia biurowe i techniczne.

Projekt inwestycji przygotowało konsorcjum szczecińskich biur projektowych Ch2 Architekci Sp. z o.o. Sp.K. oraz NAAN Architekci Sp. z o.o. Sp.K. Głównym Projektantem jest mgr inż. arch. Michał Kołodziejczyk.