Najkrócej: pozycjonowanie stron internetowych to działania zmierzające do uczynienia strony możliwie najlepiej widocznej dla konkretnych zapytań wpisywanych w wyszukiwarki przez Internautów. Jak robić to dobrze?

Zaczynamy pozycjonować strony internetowe

Zgodnie ze sprawdzonymi zasadami retoryki tekstu w Internecie najpierw wyłożymy szybko intencję tego artykułu: przedstawimy sprawdzone i skuteczne techniki pozycjonowania stron na podstawie specjalistycznej wiedzy, której rozwinięcie można znaleźć tutaj: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych - nasza prezentacja będzie skrótem wiedzy wyłożonej przez jedną z najlepszych agencji w skali światowej. Prosimy sięgnąć do źródła po więcej informacji - tutaj przedstawimy jedynie abstrakt i esencję tego złożonego zagadnienia, którego opanowanie w stopniu mistrzowskim zajmuje przecież lata wytężonej pracy.

Co wiemy na pewno o efektywnym pozycjonowaniu stron?

Skrótowość wymusza na nas użycie listy punktowanej. Poniżej przedstawioną wiedzę o pozycjonowaniu stron www należy uznawać za pewną i oficjalną. Zawdzięczamy ją specjalistom z WhitePress.

  • ruch organiczny, czyli bezpośrednie wejścia na stronę z wyszukiwarki - jest zarówno celem (strona konwertuje tylko wtedy, gdy jest widoczna), jak i środkiem (Google wspiera strony, które są często odwiedzane).
  • ilość i jakość linków zewnętrznych, które przekierowują do naszej strony - to tzw. linkbuilding, czyli zabiegi zmierzające do uzyskania możliwie dużej liczby linków prowadzących pod nasz adres.
  • jakość zawartości strony - Google bardzo dobrze potrafi odróżnić content wartościowy, który jest odpowiedzią na pytanie Internauty, który z kolei spędza więcej czasu na stronie zapoznając się z jej zawartością i dzieli się nią (udostępnia) w przestrzeni Internetu - wszystkie te czynniki mają właściwości pozycjonujące.
  • preferowane przez wyszukiwarki rodzaje treści - w pierwszej kolejności jest to tekst o odpowiedniej długości, napisany językiem poprawnym, informatywny i zaopatrzony w tzw. “słowa kluczowe”; Google wysoko pozycjonuje również strony z zawartością wideo.
  • optymalizacja witryny - to bardzo szerokie pojęcie; jednym z jego aspektów jest utrzymanie kodu w czystości, kompresja plików CSS, pozbycie się kodu nadmiarowego, ale też np. pewne prace na poziomie serwera i in.
  • szybkość ładowania się strony - posiadacze stron z wielką ilością reklam i “wyskakujących okienek” obecnie są deprecjonowani także ze względu na to, że ich strony mają niski page speed.
  • responsywność - pod tym pojęciem mamy na myśli przystosowanie strony do wyświetlania na wszystkich wyświetlaczach, w szczególności na małych wyświetlaczach smartfonów: aby wszystkie elementy strony zawsze wyświetlały się prawidłowo, stosuje się takie systemy jak np. Bootstrap. Google lubi strony mobilne.

Wydaje się, że powyższe zasady to zupełne abecadło pozycjonowania, ale warto znać te zasady, ponieważ trudno sobie wyobrazić zawieszenie ich funkcjonowania w działaniu algorytmów sortujących treści w sieci.

Pozycjonowanie stron, czyli jak “przebić się” w Internecie

Powyższe uwagi to jedynie wielki skrót tego, na temat czego można pisać poważne książki, ba, nawet dysertacje doktorskie. Pozycjonowanie jest sztuką, która korzysta z wiedzy i nowych technologii. Uczymy się go przez lata. Zakończmy to zwięzłe przedstawienie uwagą, że takie wyszukiwarki jak Google podają oficjalnie ponad 6000 czynników wpływających na wynik strony w Page rank - ten zakres wiedzy z reguły opanowują całe zespoły, nie pojedynczy, nawet najbardziej uzdolnieni ludzie.