Budowlańcy prowadzący modernizację dworca zajęli się „starą” kładką. Na wysokości zejścia na peron pierwszy widać już zadaszenie, powstaje tam też szyb windy.

Jednym z najważniejszych celów modernizacji Dworca Głównego jest likwidacja wszelkich barier architektonicznych, które utrudniają życie osobom starszym, niepełnosprawnym czy po prostu podróżnym z ciężkimi bagażami. Dlatego zupełnie przebudowana zostanie „stara” kładka.

Po modernizacji kładka będzie w całości zadaszona. Z każdego peronu będzie można na nią wjechać windą. Dodatkowo nad peronem trzecim powstanie łącznik, którym będzie można dotrzeć do „nowej” kładki, zbudowanej na wysokości budynku dworcowego, podczas pierwszego etapu przebudowy stacji.

Wcześniej zakończono prace na peronie drugim. Cały czas trwają roboty na peronie trzecim. Peron pierwszy i czwarty zostały zmodernizowane w pierwszym etapie.

Drugi etap modernizacji dworca potrwa do końca 2019 r. Wykonawcą prac jest konsorcjum firmy PORR S.A. Ich koszt to około 60 mln zł, z czego 50 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego. Inwestorem jest PKP PLK.