Najpierw była kartka żółta, a teraz jest czerwona. Politycy Prawa i Sprawiedliwości ostro krytykują działanie miasta w zakresie prowadzenia miejskich inwestycji infrastrukturalnych. Dodatkowo w ogniu krytyki znalazł się plan władz Szczecina, zakładający priorytet dla komunikacji tramwajowej kosztem autobusów pospiesznych na trasie Prawobrzeże – centrum. – Dzisiaj pokazujemy czerwoną kartkę. To, co się dzieje z komunikacją miejską w Szczecinie, woła o pomstę do nieba – mówi Marcin Pawlicki, przewodniczący klubu radnych PiS w Szczecinie. – To jest koszmar komunikacyjny – grzmieli politycy.


Politycy PiS o zarządzaniu komunikacją miejską: niekonsekwencja, niekompetencja, ignorancja i improwizacja

Pod ostrzałem polityków PiS znalazł się szereg zmian wprowadzanych przez prezydenta Szczecina, m.in. zawieszenie części pospiesznych linii autobusowych. Radni krytykują także tempo prac oraz fakt, że wiele z nich odbywa się w tym samym czasie.

– Pan Prezydent Krzystek widzi siebie może w parlamencie? Powinien się zajmować komunikacją miejską, do tego powołali go mieszkańcy. Udziela się, zajmuje się polityką ogólnopolską i europejską, a komunikacja miejska leży i woła o pomstę do nieba. Pan prezydent mówi, że nie ma pieniędzy, ale miasto stać na aquapark i stadion – mówił Pawlicki. – Po co nam przeprosiny pana Krzystka? Mieszkańcom jest coraz gorzej, stoją w korkach, odbierane im są połączenia. Niech pan prezydent i radni zamieszkają na Prawobrzeżu na tydzień albo na dwa i dojeżdżają do centrum. Z Warszewa się łatwo jedzie do pracy, niech zamieszka na Prawobrzeżu.

– Dzisiaj ta czerwona kartka jest przyznana nie tylko przez radnych, ale i mieszkańców. To za ignorancję, improwizację w zarządzaniu. Widzimy to po piętrzących się inwestycjach i korkach w całym mieście. Mieszkańcy stoją godzinami, komunikacja miejska ma wiele problemów – dodała Agnieszka Kurzawa.

– Niekonsekwencja, niekompetencja i paraliż w mieście – dołożył Krzysztof Romianowski. – Władze zachęcały: przejdźmy do komunikacji miejskiej, a dzisiaj, po roku autobusy są likwidowane. Niekompetentni urzędnicy pod przywództwem prezydent źle planują organizację w naszym mieście. Korki, korki i jeszcze raz korki – podsumował radny.

Prezydent Krzystek przeprasza za utrudnienia

Duże utrudnienia w ruchu, zwłaszcza na trasie między prawo- a lewobrzeżem, były głównym tematem poruszonym w czasie ostatniego wydania programu „Studio wSzczecinie.pl”. Prezydent Piotr Krzystek tłumaczył się z sytuacji.

– To jest koszmar. Mam tego świadomość. Bardzo mieszkańców przepraszam. Musimy zrealizować inwestycję, nie mamy innego wyjścia jak zmodernizować cały odcinek na Gdańskiej, to jest zadanie priorytetowe. To zadanie realizowane nie tylko dla transferu mieszkańców, wzmacniamy ją ze względu na ruch ciężkich pojazdów w kierunku portu – wyjaśniał Piotr Krzystek. – Chcemy przyzwyczaić mieszkańców do komunikacji tramwajowej. Jeżeli tego nie zrobimy, to mieszkańcy będą korzystali z linii autobusowych, które są wspomagające do komunikacji tramwajowej. Tramwaje są bardziej pojemne, niezależne od tego, co się dzieje na szlakach samochodowych. Kładziemy nacisk na tramwaje, wzmocnimy linię 7 i tworzymy tymczasową linię numer 13. Wzmacniamy dojazd na linię Turkusowa – dodał Piotr Krzystek.

Część zmian wchodzi w życie od jutra, 9 października.