Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc wydał pozwolenia na przebudowę kolejnych odcinków na linii kolejowej Poznań Główny - Szczecin Dąbie. Wcześniej PKP PLK wyłoniło wykonawców prac, które mają zostać zakończone w listopadzie 2020 r.

W ramach planowanej modernizacji wymienione mają być tory i sieć trakcyjna, przebudowane zostaną mosty i wiadukty. Remont przejdą też stacje i perony. Zamontowany będzie nowy system sterowania ruchem. Wszystko to ma sprawić, że pociągi będą mogły rozwijać na tej trasie prędkość 160 km/h i czas podróży ze Szczecina do Poznania skróci się do 1h 50min.

W połowie maja wojewoda Tomasz Hinc zatwierdził projekt budowlany i wydał pozwolenie na przebudowę dwóch odcinków linii kolejowej Poznań Główny - Szczecin Główny: od granicy województwa do Słonic oraz od Słonic do Choszczna. Teraz przyszedł czas na wydanie stosownych dokumentów dotyczących odcinków: Choszczno – Stargard oraz Stargard – Szczecin Dąbie.

Inwestycja realizowana jest przez PKP Polski Linie Kolejowe, które wcześniej wyłoniły już wykonawców prac. Konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen i SBM zbuduje dwa odcinki. Stargard – Szczecin Dąbie za 723 mln zł oraz Choszczno – Stargard za 489 mln zł. Odcinek Słonice - Choszczno wykona konsorcjum firm, w którym liderem jest francuskie Colas Rail S.A.S. – za 241 mln zł.

Wartość całego projektu przebudowy linii Poznań Główny – Szczecin Dąbie wynosi ok. 4 mld zł. Początkowe oferty wykonawców zdecydowanie przekraczały pierwotny, niższy budżet na poszczególne odcinki. Aby ratować inwestycję i dofinansowanie unijne PKP PLK zaciągnęło kredyt na wkład własny w Europejskim Banku Inwestycyjnym, większe pieniądze popłynęły też z rządu.