Od niedzieli 10 grudnia pociągi w kierunku Gryfina i Zielonej Góry wróciły na dawną trasę. Oddany do użytku został nowy most kolejowy nad Regalicą w Podjuchach.

Dawna przeprawa została zamknięta pod koniec stycznia tego roku, a następnie rozebrana. Zachowano tylko zabytkowe przęsło zwodzone. Pociągi jeździły przez Dąbie, co wydłużało podróż do Gryfina do ponad 40 minut. Teraz przejazd znów trwa dwadzieścia kilka minut.

Nowy most powstał nieco bardziej na północ niż stary. Jest wyższy, jego prześwit wynosi 6,20 m, co rozwiązało problemy z żeglugą. Przeprawa jest teraz dwutorowa, a nie jednotorowa jak wcześniej.

Prace objęły również otoczenie mostu. Jego wyższe posadowienie oznaczało konieczność budowy nowych najazdów. Przebudowana została stacja Szczecin Podjuchy.

Wartość inwestycji to ok. 282 mln zł netto. Zamawiającymi byli Wody Polskie i PKP PLK. Projekt sfinansowany został ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej oraz budżetu państwa.