Chodzi o obsługę kilkunastu linii dziennych (m.in. 81, 70 i 52), niemal połowy linii nocnych oraz usługi transportu na żądanie w Podjuchach. PKS Szczecin wygrał przetarg przed rokiem, a teraz jako jedyny złożył ofertę w nowym postępowaniu ogłoszonym przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
- Kwota zaproponowana przez PKS jest liczona za okres od 1 stycznia 2018 do 31 grudnia 2018, zaś umowa będzie podpisana na krótszy okres, ponieważ przez pierwsze 20 dni tego roku obowiązuje nas umowa uzupełniająca z PKS. O ten okres umowa z nowym przewoźnikiem zostanie skrócona, proporcjonalnie zmniejszona będzie również kwota zawarta w umowie – informuje Szymon Wasilewski z ZDiTM. - W tej chwili trwa weryfikacja złożonej w przetargu dokumentacji. Umowa z żadnym przewoźnikiem nie została jeszcze podpisana.
Do przetargu przystąpić miała również firma Arriva Bus Transport z Torunia, ale ostatecznie nie złożyła oferty.
W części dotyczącej linii dziennych przetarg dotyczył głównie tras wykraczających poza obszar Szczecina. Wybrany przez ZDiTM przewoźnik będzie obsługiwał linie:
- 52 (Tkacka – Wyspa Pucka),
- 70 (Urząd Miejski – Pargowo),
- 81 (Plac Kościuszki – Przecław),
- 83 (Plac Kościuszki – Smolęcin),
- 88 (Kwiatowa – Warnik),
- 105 (Klonowica Zajezdnia – Dobra Osiedle),
- 108 (Gumieńce – Lubieszyn Rondo),
- 121 (Głębokie – Grzepnica),
- 122 (Bezrzecze – Kościno),
- 123 (Lubieszyn Rondo – Stolec)
- 124 (Gumieńce – Mierzyn Pod Lipami).
W przypadku autobusów nocnych chodzi o linie: 522, 523, 530, 531, 532, 535 i 536. Dodatkowo wybrany przewoźnik będzie obsługiwał transport na żądanie w Podjuchach. Kursy zamawia się tam telefonicznie.
Na wszystkich tych liniach (łącznie z 52, której nie obejmował ubiegłoroczny przetarg) już teraz jeżdżą autobusy PKS Szczecin.
Komentarze
4