Na razie był to tylko przejazd techniczny. Sprawdzian nowej infrastruktury wypadł pomyślnie, ale do wypełnienia pozostało jeszcze wiele wymogów proceduralnych. Pierwszy tramwaj z pasażerami powinien wjechać na nową pętlę przy Netto Arenie pod koniec roku.

Pierwszy przejazd po nowym torowisku odbył się w piątek. Tramwaj wyjechał z zajezdni Pogodno i pojechał do pętli na Szafera, zatrzymując się tam przy wszystkich peronach. Nie oznacza to jednak, że nowa infrastruktura zostanie już dopuszczona do użytkowania.

– Przed nami szereg kwestii proceduralnych, których zwieńczeniem będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Dopiero wtedy będzie możliwość uruchomienia tramwaju liniowo. Procedura jest bardziej skomplikowana niż w przypadku prac w ramach Torowej rewolucji, ponieważ w przypadku ulicy Szafera cała infrastruktura została wykonana od podstaw, a nie jest modernizacją – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Jeszcze nie wiadomo, jaka linia będzie kursować na Szafera. Decyzja ma zależeć od etapu prac związanych z przebudową torowisk na Niebuszewie i placu Rodła.

Na nowej pętli przy Netto Arenie wybudowano cztery tory przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiska postojowe dla autobusów. Powstał budynek socjalny z kasami biletowymi, a obok parking dla samochodów osobowych i parking dla rowerów. W całej okolicy ustawiono aż 25 wiat przystankowych.

Szafera stała się natomiast ulicą o dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu i torowiskiem w pasie rozdzielającym. Na odcinku 1,2 km wytyczone zostały cztery ronda, na każdym skrzyżowaniu z innymi ulicami: Zawadzkiego, Jarzyńskiego, Romera i Modrą, Modrą i Szeroką (rondo turbinowe). Częścią inwestycji są też nowe chodniki i drogi rowerowe. Przebudowano uzbrojenie podziemne oraz oświetlenie, pojawiły się nowe nasadzenia.