Trwają testy ładowarki pantografowej na pętli przy ul. Kołłątaja. To jedno z trzech takich urządzeń ustawionych na ulicach Szczecina, które pozwoli zasilać autobusy elektryczne w czasie ich postoju na końcowym.

Autobusy elektryczne jeżdżą już po Szczecinie od kilku miesięcy. Do tej pory mogły jednak korzystać tylko ze stacji ładowania wybudowanych w zajezdni Klonowica. Wkrótce gotowe do użycia będą również trzy szybkie ładowarki pantografowe o znamionowej mocy wyjściowej 400kW: na pętli przy ul. Kołłątaja, przy ul. Owocowej i przy ul. Kolumba.

– Zanim urządzenia zaczną normalnie funkcjonować, konieczne jest wyregulowanie całego systemu i wychwycenie ewentualnych nieprawidłowości. Wykonawca musi przeszkolić ponadto osoby, które zajmą się obsługą ładowarek jak również systemu telemetrycznego. Jednocześnie trwają procedury, związane uzyskaniem niezbędnych pozwoleń i decyzji, umożliwiających przekazanie ładowarek do użytkowania – tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Stacje ładowania autobusów elektrycznych wykonała firma Ekoenergetyka – Polska S.A. Wartość kontraktu to 3,5 mln zł.