Chodzi o odcinek planowany między Siadłem Górnym a węzłem Szczecin Zachód na połączeniu z A6. Ma być gotowy w I połowie 2025 r. Wcześniejszy etap, Rondo Hakena – okolice Siadła Górnego, powinien być oddany do użytku dwa lata wcześniej.

Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawców obu odcinków. Wcześniej całość miał wykonać Energopol Szczecin, ale nie wywiązywał się on z umowy, więc została ona rozwiązana.

Wtedy GDDKiA postanowiła podzielić inwestycję na dwie części. Wynika to z konieczności uaktualnienia dokumentacji projektowej dotyczącej odcinka Siadło Górne – węzeł Szczecin Zachód.

– Część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód będzie w przyszłości elementem Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dla której obecnie wykonywana jest dokumentacja koncepcyjna. Zaszła także konieczność uwzględnienia podłączenia z początkiem obwodnicy Kołbaskowa. Wystąpiła zatem potrzeba wprowadzenia zmian w obszarze węzła łączącego obie inwestycje – tłumaczy Ewa Adamczewska ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Wybrany w przetargu wykonawca będzie więc musiał najpierw zaktualizować projekt budowlany, dostosowując go do nowych założeń, a następnie przygotować projekty wykonawcze oraz uzyskać niezbędne decyzje (m.in. ZRID). Długość odcinka II etapu budowy obwodnicy to ok. 2 km. Termin składania ofert mija 24 sierpnia. Budowa ma zakończyć się w pierwszej połowie 2025 r.

Szybciej, bo zgodnie z istniejącym już projektem budowlanym, zostanie zrealizowany liczący nieco ponad 4 km odcinek: rondo Hakena - przecięcie z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Ma być gotowy w pierwszej połowie 2023 r. Na razie rozpisano przetarg, oferty można składać do 28 sierpnia.