Kończy się przebudowa infrastruktury torowej w obrębie pl. Szarych Szeregów. W sobotę 25 lipca na swoje stałe trasy wracają tramwaje. Swobodnie po całym skrzyżowaniu będą mogli poruszać się również kierowcy samochodów.

Linie 5 i 11 wracają na stałe trasy według starego rozkładu jazdy. Na linii 12 zostaje przywrócona stała trasa oraz skorygowane będą dotychczasowe rozkłady jazdy. Na linii 7 korekcie ulegną rozkłady jazdy na dni powszednie i soboty.

Autobusy dzienne i nocne

Na linii 87 w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” przywrócona zostanie stała trasa przez al. Wojska Polskiego oraz przystanek „Plac Szarych Szeregów” (nr 11722). Jednocześnie likwidacji ulegnie przystanek „Piastów” (nr 11811). Trasa linii 87 przez ul. Felczaka (od al. Wyzwolenia do al. Wojska Polskiego) pozostaje na stałe (w obu kierunkach).

Autobusy linii 523 i 524 w kierunku Przecławia, Cukrowej i Pomorzan ponownie zatrzymywać się będą na przystanku „Piastów” zlokalizowanym na torowisku tramwajowym (nr 11812). Na linii 531 w kierunku Osiedla Bukowego przywrócona zostanie stała trasa przez ul. Piłsudskiego. Autobusy linii 523, 524 i 531 w obu kierunkach zatrzymywać się będą na przystankach „Plac Szarych Szeregów” zlokalizowanych na torowisku tramwajowym (nr 11712 i 11713). Przystanki zlokalizowane przy jezdniach (nr 11711 i 11714) zostaną zlikwidowane.

Kilka „czasowych” zmian zostaje na stałe

Kierowcy samochodów od soboty będą mogli bez przeszkód poruszać się po całym rondzie na pl. Szarych Szeregów. Część ze zmian w organizacji ruchu, wprowadzonych w tej okolicy na czas przebudowy, pozostanie jednak na stałe.

– Na wlocie ul. Jagiellońskiej od al. Piastów kierowcy poruszający się w stronę ul. Witkiewicza mają do dyspozycji pas prawy wspólny z relacją skrętu w prawo, natomiast z pasa lewego można jedynie wykonać manewr skrętu w lewo w stronę ul. Krzywoustego. Wlot ul. Jagiellońskiej od ul. Witkiewicza posiada układ pasów ruchu - pas prawy do skrętu w prawo, pas lewy do jazdy prosto i skrętu w lewo. Taki układ funkcjonuje obecnie jako czasowa organizacja ruchu, ale po zakończeniu prac będzie pozostawiona jako stała – informuje Hanna Pieczyńśka, rzecznik prasowy ZDiTM.

Przebudowę torowiska i całej infrastruktury tramwajowej prowadziła firma ZUE S.A., która teraz zajmuje się skrzyżowaniem przed Mostem Długim. Za oba zadania otrzyma łącznie ponad 44 mln zł.