Ściany tunelu łączącego perony na przebudowanej niedawno stacji Szczecin Podjuchy ozdobiły murale. Można na nich zobaczyć świetnie znane szczecinianom pociągi, najbardziej charakterystyczne miejsca w okolicy i motywy związane z Pogonią.

Nie mogło zabraknąć oczywiście żółto-niebieskiego pociągu EN-57, który przez lata woził pasażerów w regionie. Jest też współczesny pojazd – Impuls w barwach Pogoni. Tuż obok można zobaczyć Ikarusa – autobus świetnie znany z ulic Szczecina. Pojawiła się również kobieta pozująca na tle fabryki Wiskord, mostek przy Jeziorze Szmaragdowym i zwodzone przęsło mostu kolejowego.

– Projekt ma na celu pokazać elementy z niedalekiej historii, które są związane z PKP, komunikacją miejską i przede wszystkim najbliższą okolicą Podjuch. Autorami są Rafał Pol „Razecki” oraz miejscowa Pracownia Inżynierii Drogowej Maciej Kasprzyk. Murale w przejściu podziemnym zostały uzgodnione przez Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przebudowa stacji Szczecin Podjuchy związana była z budową nowego mostu kolejowego nad Regalicą. Jest on wyższy od poprzedniego, więc konieczne było dostosowanie do nowych parametrów sąsiadującego z nim otoczenia kolejowego.

– Na stacji Szczecin Podjuchy przebudowano peron nr 2 oraz wybudowano przejście pod torami wraz z windami. Dzięki wyższemu i szerszemu peronowi pasażerowie mogą wygodniej wsiadać i wysiadać z pociągów – mówi Bartosz Pietrzykowski.

Wartość całej inwestycji to ok. 282 mln zł netto. Zamawiającymi byli Wody Polskie i PKP PLK. Projekt sfinansowany został ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej oraz budżetu państwa.