Na budowie obwodnicy Gryfina rozkładana jest podbudowa z kruszywa. Finał wszystkich prac planowany jest na IV kwartał 2024 roku.

„Jeszcze w tym miesiącu planowane jest rozpoczęcie prac bitumicznych, a do końca roku na blisko połowie trasy ma być podbudowa bitumiczna” – informują przedstawiciele szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Planowana obwodnica będzie miała 5,6 km długości i ominie Gryfino od wschodu. Zaprojektowano jednojezdniową drogę klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z czterema rondami – na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Na nowej trasie powstaną też wiadukty, przejścia dla małych zwierząt, przepusty dla płazów i ekrany akustyczne.

Wykonawcą inwestycji, w formule zaprojektuj i wybuduj, jest konsorcjum firm Roverpol (lider) i Rover Infraestructuras, znane w Szczecinie z budowy węzłów Łękno i Granitowa oraz przebudowy al. Jana Pawła II (wszędzie nie obyło się bez opóźnień). Wartość kontraktu to 74,7 mln zł.

Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Obwodnica Gryfina jest częścią rządowego programu budowy 100 obwodnic w latach 2020-2030.