Na Słowacji rozwożą listy i paczki. W Hiszpanii jeżdżą po piłkarskiej murawie jako ambulanse. W tunelu San Bernardino w Szwajcarii wzmocniły flotę straży pożarnej. A to tylko kilka przykładów wielowymiarowych zastosowań pojazdów elektrycznych firmy Melex w różnych częściach świata.
Firma Melex od 51 lat działa na Podkarpaciu w Mielcu. O sile tej marki świadczy fakt, że jej nazwa stała się w języku polskim synonimem wszystkich pojazdów elektrycznych tego typu. W swoim portfolio ma ich dziś ponad 100 rodzajów. Co ważne, praktycznie każdy pojazd wyjeżdżający z fabryki jest inny.
– Jesteśmy bardzo dumni z tego, iż każdy z naszych pojazdów jest produkowany na indywidualne zamówienie. Jeśli widzimy na naszej hali produkcyjnej egzemplarze identyczne, to oznacza, że jest to realizacja zamówienia flotowego dla tego samego klienta – mówi Tomasz Strzyżewski, dyrektor handlowy w firmie Melex. – Każdy Melex zostaje objęty trzyletnią gwarancją, a czas realizacji zamówienia jest wręcz rekordowy – 8 do 10 tygodni. Nie ma na rynku nikogo, kto dostarcza pojazdy szybciej.
Ponad 30 państw i niezliczone możliwości zastosowań
W Polsce sprzedaż Melexów realizowana jest przez wewnętrzny Dział Handlowy. Za granicą dystrybucją zajmuje się sieć dealerów. Mielecka firma jest obecna w ponad 30 krajach.
– Z wiadomych względów najsilniej reprezentowani jesteśmy na starym kontynencie ale posiadamy naszych dystrybutorów w krajach takich jak Argentyna, Chile czy Australia. Bardzo żałuję, patrząc zwłaszcza na ostatni z wymienionych, że na liście moich obowiązków nie ma obligatoryjnej, corocznej wizyty u każdego z dystrybutorów – żartuje Tomasz Strzyżewski.
Wielu z dystrybutorów jest związanych z marką Melex od bardzo dawna. Rekordzista współpracuje z firmą od ponad 30 lat. To praca pełna różnorodnych wyzwań, bo o elektryczne pojazdy z Polski pytają przedsiębiorcy z wielu sektorów.
– Bardzo trudno znaleźć branżę, w której nasze pojazdy nie znajdują zastosowania. Melexy, oprócz tak oczywistych wersji jak pasażerskie (4 – 8 osób) czy cargo (skrzynie, kontenery, chłodnie etc.) pracują jako ambulanse, karawany, śmieciarki pojazdy do przewozu osób niepełnosprawnych czy wywrotki – wylicza Tomasz Strzyżewski.
Wycieczki bez spalin i „Last mile delivery”
Zainteresowanie takimi pojazdami cały czas się zwiększa. Rośnie świadomość społeczna i troska o środowiska, więc tym chętniej poszukiwane są elektromobilne rozwiązania. Również przez samorządy.
– Coraz więcej miast zamyka swoje centra dla pojazdów z silnikami. Skutkuje to tym, że w miastach takich jak Kraków, Rzym czy Madryt wycieczki po centrum miasto odbywają się wyłącznie pojazdami elektrycznymi – mówi Tomasz Strzyżewski.
Miasta starają się też ograniczyć ruch ciężarówek w śródmieściu. Wtedy przeładowywane są one na obrzeżach, a za pomocą cichych, bezemisyjnych i ekologicznych pojazdów elektrycznych Melex towar trafia do docelowego miejsca. To główne założenia projektu „Last mile delivery”.
– Państwa Europy Zachodniej sukcesywnie wprowadzają subsydia związane z wymianą pojazdów na elektryczne. Są to potężne kwoty, które mają znaczący wpływ na konwersję flot. Dotyczy to zwłaszcza pojazdów z homologacją N1. Melex również posiada tego typu pojazd i jesteśmy gotowi na takie wyzwania. Zresztą jesteśmy na rynku pojazdów elektrycznych od 51 lat, co zobowiązuje nas do bycia pionierem – podkreśla Tomasz Strzyżewski.
Na Pomorzu Zachodnim w stoczni, zakładach chemicznych, piekarniach, szpitalach...
Melexy od lat obecne są również na rynku zachodniopomorskim. Elektryczne pojazdy ich produkcji można zobaczyć w stoczni, szpitalach, centrum onkologii, terminalu promowym czy zakładach gospodarki komunalnej i mieszkaniowej. Nie brakuje też zamówień od zakładów produkcyjnych i piekarni. Ostatnio Melex podpisał duży kontrakt z zakładami chemicznymi.
– To również świadczy o zróżnicowaniu branż dla których pracujemy. Jesteśmy gotowi na zwiększenie naszej obecności na Pomorzu Zachodnim i uczynimy to z największą przyjemnością – zapowiada Tomasz Strzyżewski.
Ze szczegółami oferty firmy Melex można zapoznać się na stronie: https://melex.com.pl/.
Komentarze
0