Zawsze, gdy na rynek wchodzi nowa, acz genialna w swojej prostocie usługa, na usta ciśnie się pytanie: „Dlaczego dopiero teraz?”.

Te słowa są bodaj najlepszym podsumowaniem idei debiutującego i prężnie rozwijającego się projektu o nazwie Zjedz.my. Dzięki tej platformie użytkownik przy pomocy kilku kliknięć wybiera restaurację, po czym sprawdza dostępność stolika o określonej godzinie i w kilka sekund rezerwuje go dla siebie oraz współtowarzyszy. Bez konieczności pisania maili, prób dodzwonienia się do obsługi lub osobistej wizyty w samym lokalu. Komfortowo, przejrzyście, szybko i co najważniejsze — za darmo.

„Świadomie zaczęliśmy od maksymalnego uproszczenia narzędzia do rezerwacji”

W momencie pisania tych słów, licznik współpracujących z serwisem szczecińskich restauracji wskazuje 51. Liczba ta nie jest ostateczna, bo niemal każdego dnia administratorzy informują poprzez swój fanpage na Facebooku o nowych miejscach dodawanych do listy. Bardzo istotne jest to, że każdy z lokali przed pojawieniem się na stronie przechodzi proces profilowania. Dzięki tej czynności, osoby o konkretnych preferencjach mają możliwość dokonania rezerwacji nawet bez uprzedniej znajomości miejsca, do którego się udają. Wyniki wyszukiwania można filtrować zarówno z uwzględnieniem rodzaju serwowanej kuchni, jak i kryterium cenowego, bądź opinii dotyczących jakości dań i obsługi. I choć tych ostatnich wciąż jest jeszcze niewiele, to w najbliższych tygodniach — wraz z rozwojem usługi — powinno ich zagościć całkiem sporo. Dodatkowym atutem wyszukiwarki są tzw. tagi, czyli znaczniki informujące o możliwościach danej restauracji. Przy ich pomocy można znaleźć np. gastronomię dysponującą parkingiem, bezprzewodowym internetem lub z dostępnymi bezglutenowymi opcjami w menu.

— Platforma i aplikacja mają być czymś prostym, szybkim, intuicyjnym i funkcjonalnym dla każdego, kto będzie chciał z nich skorzystać — mówi Justyna Galicka, Prezes Zjedz.my. — Rolą serwisu jest przynosić komfort użytkowania i oszczędność czasu. Użytkownicy powinni mieć możliwość za pomocą „jednego kliknięcia” dokonania rezerwacji, w odpowiednim dla siebie czasie i miejscu. Restauracje nie są otwarte całą dobę, więc nie zawsze jest możliwość tradycyjnego potwierdzenia stolika, np. w nocy czy z samego rana. Jak jest ruch, sama restauracja nie zawsze ma czas szybko odebrać telefon. Na Zjedz.my zawsze można wygodnie sprawdzić, czy ta konkretna godzina jest jeszcze dostępna. Jeśli tak, to od razu otrzymujemy potwierdzenie rezerwacji, niezależnie od pory dnia. Wszystkie dodatkowe opcje, np. filtrowanie po charakterze kuchni czy tagach, skutecznie wspierają ten proces — opowiada Justyna. 

Szczecińskie rozwiązanie, ogólnopolska ekspansja

Rozwój usługi od strony technicznej również wskazuje, że mamy styczność z profesjonalnie przygotowanym narzędziem. Już teraz w Google Play dostępna jest aplikacja na urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Niebawem do App Store trafi wersja na iOS, wykonana w nowoczesnej technologii PWA, pozwalającej w znaczny sposób oszczędzać miejsce w pamięci smartfona. Sama platforma dostępna jest nie tylko w języku polskim, ale też angielskim, niemieckim i rosyjskim, przez co staje się świetną usługą także dla turystów. Między innymi ta cecha jest promowana we wspólnych akcjach z miastem Szczecin.

— Zjedz.my z racji bycia firmą szczecińską, jednakże o zdecydowanie ogólnopolskim działaniu, ma dużo wsparcia ze strony miasta — wspomina Justyna Galicka. — Jako, że na ten moment w Szczecinie dostępna jest największa liczba restauracji z nowoczesnym podejściem do rezerwacji online, wspólnie mocno promujemy tę możliwość. Zjedz.my będzie się pojawiać jako partner wszystkich większych wydarzeń w naszym mieście, jak miało to miejsce w przypadku Pyromagic czy Festiwalu Iluminacji na Bulwarach Gdańskich — dodaje.

„Tajemnic się nie zdradza, chociaż planów mamy dużo”

Warto podkreślić, że rezerwacja miejsca w restauracjach jest i według zapewnień administratorów pozostanie dla każdego użytkownika darmowa. Twórcy świadomie nie zdradzają wszystkich swoich planów, jednakże w najbliższych miesiącach ich głównym celem będzie rozszerzenie oferty wspierających rozwiązanie restauracji. Szczególny nacisk będzie kładziony również na dalszy rozwój intuicyjnego systemu wyszukiwania, a także rozszerzenie możliwości indywidualnego profilu użytkownika. W dwa miesiące udało się pozyskać blisko 100 współpracujących z usługą lokali, a dla kolejnych algorytm Zjedz.my pozostaje na wyciągnięcie ręki. Zaglądając na karty już dodanych miejsc, w wielu z nich można dostrzec aktualne menu wraz z cenami — dzięki temu serwis powoli staje się także cennym źródłem informacji na temat rodzaju serwowanych potraw i kwot, jakie przyjdzie po odwiedzeniu restauracji za nie zapłacić.

Uwaga, konkurs!

Na facebookowym fanpage'u Zjedz.my pojawił się konkurs #ZjedzmyNaMieście, w ramach którego można wygrać voucher na 150 zł do wykorzystania w dowolnej restauracji współpracującej z projektem. Obecna odsłona trwa od 26.08.19 do 1.09.19 do godziny 12:00, a po informacje o kolejnych turach zabawy zapraszamy na wspomniany wyżej profil.

www.zjedz.my