Nadanie przesyłki kurierskiej nie musi być ani drogie ani trudne. Paczkomaty® od dawna już cieszą się większą popularnością od tradycyjnej przesyłki kurierskiej jako sposób doręczenia przesyłki z e-commerce. Jednak dopiero od zeszłego roku zdołały przegonić urząd pocztowy jako sposób nadania przesyłki kurierskiej (zarówno tradycyjnej, jak i do Paczkomatu®) dla klientów indywidualnych. Według badań Kantar Polska w zeszłym roku aż 70% ankietowanych wybierało Paczkomaty® jako miejsca nadania paczki (w porównaniu do niecałych 50% wybierających urząd pocztowy, który jeszcze rok wcześniej był na pierwszym miejscu).

Stoi za tym oczywiście rosnąca liczba Paczkomatów® - w całym kraju jest ich już ponad szesnaście tysięcy, a w samym Szczecinie ponad 180. Każdy ma więc pod ręką dogodne miejsce do wysyłania paczek. Ważne jest również to, że to dość tania paczka - tańsza niż tradycyjne przesyłki kurierskie, a nawet niż większość usług pocztowych. W pandemii zapewne istotne stało się też bezpieczeństwo korzystania z Paczkomatów® (bo nie wymaga ono kontaktu z ludźmi). Kluczowe jest wreszcie łatwe nadanie paczki bez zbędnych formalności za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile lub serwisu Szybkie Nadania online. To jak możesz nadać przesyłkę z Paczkomatu®? Sprawdź na stronie operatora - https://inpost.pl/wysylam - lub w naszym poradniku. A potem nadaj paczkę.

Zamów kuriera z aplikacji

Nadanie przesyłki to opcja dostępna w aplikacji InPost Mobile. Wiele osób już ją ma zainstalowaną, bo umożliwia łatwe śledzenie paczki czy przekierowanie paczek kurierskich. Przede wszystkim jednak można za jej pomocą sprawnie odbierać paczki z Paczkomatów®, które są (jak już wspomniano) bardzo popularne wśród klientów e-commerce. Jak nadawać przesyłki kurierskie w aplikacji? Po prostu wybierz ikonę Nadaj na dole ekranu głównego (to taka ze strzałką) i wypełnij formularz na kolejnych ekranach. Na pierwszym wybierz sposób doręczenia paczki i określ jej gabaryt. Dostępne są tradycyjne przesyłki kurierskie i opcja wysyłki do Paczkomatu®. Przesyłka może być w jednym z trzech gabarytów (A, B, C), różniących się od siebie wysokością (od 9 cm do 41 cm). Maksymalne wymiary podstawy paczki są zawsze takie same, ponieważ gabaryty podyktowane są wielkością skrytek Paczkomatu®, do których wkładane będą paczki. Oznacza to też, że bardzo łatwo ocenisz na oko w jakim gabarycie zmieści się twoja przesyłka, jeśli tylko widziałeś kiedyś Paczkomat® z bliska. Od sposobu doręczenia paczki i jej rozmiaru zależy cena usług.

Na kolejnym ekranie wprowadź dane odbiorcy. Możesz je pobrać wygodnie z listy kontaktów w telefonie, ale niezbędne dane to tylko nazwa (imię i nazwisko), adres e-mail i numer telefonu adresata. Tylko do wysyłki kurierem potrzebne są dokładne dane adresowe. Jeżeli kurier ma zawieźć paczkę do Paczkomatu®, to urządzenie możesz wybrać z mapki lub za pomocą wyszukiwarki. Następnie podaj dane nadawcy. Tu wystarczy nazwa i adres e-mail, bo konto klienta w aplikacji rejestrowane jest na numer telefonu, więc ten jest zawsze wpisany. Tu możesz też poprosić o wystawienie faktury VAT za usługę - dane do niej możesz zapisać w aplikacji na przyszłość. Na tym ekranie określisz również preferowany sposób opłacenia usług: BLIKiem, kartą, przelewem online, lub przez Google Pay. Po zaakceptowaniu regulaminu i uiszczeniu opłaty udaj się do najbliższego Paczkomatu®. W opisie paczki w aplikacji znajdź kod QR i zeskanuj go w terminalu urządzenia. Możesz też na ekranie Paczkomatu® wprowadzić ręcznie nmumer telefonu nadawcy i kod nadania, który również znajdziesz w opisie paczki w aplikacji (a także w mailu od operatora). Włóż paczkę do skrytki, która się otworzy, i zamknij drzwiczki. Gotowe, paczka nadana. Sprawdź w aplikacji czy wszystko się zgadza i czekaj cierpliwie, aż kurier zabierze ją w miejsce docelowe. Zwykle zajmuje to kurierowi jeden dzień roboczy.

Łatwa wysyłka paczki online

Serwis Szybkie Nadania online jest duchowym i technologicznym przodkiem serwisu dostępnego w aplikacji, który w całości mieści się na jednej stronie i pozwala na szybkie generowanie paczek bez umowy czy zakładania konta. Konieczne jest jednak wydrukowanie etykiety nadawczej i naklejenie jej na paczkę, co może być dla niektórych klientów przeszkodą i uniemożliwia tak spontaniczne nadawanie paczek w biegu, jakie możliwe jest w aplikacji. Poza tym proces nadawania paczki niewiele różni się od tego z aplikacji. Wybierz jak kurier ma dostarczyć paczki (do wyboru jest tradycyjna usługa kuriera i Paczkomaty®) oraz jeden ze znanych ci już trzech gabarytów paczki. Wprowadź dane nadawcy i odbiorcy takie same jak w aplikacji, wymagane przez daną metodę przesyłki. Na koniec zaakceptuj regulamin i zapłać kartą, BLIKiem, lub przelewem online. Otrzymasz etykietę nadawczą w formacie pdf, którą musisz wydrukować i nakleić na paczkę. Zanieś ją do dowolnego Paczkomatu® i zeskanuj kod z etykiety. Możesz też ręcznie wpisać numer telefonu i kod nadania w terminalu urządzenia. Otworzy się skrytka, w której możesz umieścić paczkę. Zamknij drzwiczki i gotowe - paczka nadana. Dalej już zajmie się nią kurier. Ponieważ do wysłania paczki nie jest potrzebna aplikacja, a tylko sama paczka z etykietą, to jest to też dobra opcja dla tych, którzy chcą o wysłanie paczki poprosić kogoś innego. Taką paczkę można sprawnie nadać nie wiedząc nic o działaniu Paczkomatów®, aplikacji, czy serwisu online.

Szybkie Nadania to przede wszystkim opcja dla tych, którzy z usług kuriera korzystają bardzo rzadko. Jeżeli natomiast nadajesz kurierem dużo paczek i potrzebujesz dodatkowych opcji wysyłki, być może lepszym rozwiązaniem dla ciebie będzie Manager Paczek. To zaawansowany serwis online, który jest dużo bardziej skomplikowany od serwisu Szybkie Nadania, ale za to daje dostęp do kilku zaawansowanych opcji. Wygeneruj wiele przesyłek na raz. Zamów kuriera, który odbierze paczki z siedziby twojej firmy. Nadaj paczkę pobraniową kurierem i do Paczkomatu®. To wszystko opcje przydatne na przykład w działalności e-handlowej. Sprawdź, która z usług ci najbardziej odpowiada i nadawaj paczki tak jak ci pasuje.