We wtorek uruchomiono przejazd nowym wiaduktem nad autostradą A6, w ramach przebudowywanego węzła drogowego Szczecin Kijewo. Pozostałe prace w tym rejonie mają zostać sfinalizowane w lipcu.

Budowę pierwszego wiaduktu nad autostradą A6 zakończono w grudniu 2020 roku. Teraz gotowe są oba obiekty, ale nadal trzeba liczyć się tam z utrudnieniami.

– Ruch na każdym wiadukcie jest jeszcze zwężony do 2 pasów na wprost, na węźle ciągle trwają roboty. Razem z wiaduktem została uruchomiona nowa łącznica relacji Szczecin-Gdańsk – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeśli chodzi o utrudnienia, nic nie zmieniło się również na fragmencie autostrady A6 w rejonie węzła. Ruch w dalszym ciągu odbywa się tam jedną jezdnią.

Organizacja ruchu będzie się zmieniać

Przebudowa węzła Kijewo powinna zostać zakończona do lipca. Co zostało do zrobienia? Wykonany zostanie jeszcze niewielki fragment warstwy ścieralnej na DK10 od strony Stargardu. Montowane będą bariery energochłonne i oświetlenie, powstanie oznakowanie poziome i pionowe. Planowana jest rozbiórka pozostałości starych łącznic, oraz tymczasowych przejazdów pomiędzy jezdniami.

– Organizacja ruchu będzie w ciągu najbliższych tygodni jeszcze wielokrotnie się zmieniać – zapowiada GDDKiA.

Prawie 5 lat prac

Rozbudowa węzła Kijewo rozpoczęła się w październiku 2017 r, potrwa więc łącznie 4 lata i 9 miesięcy. Oczywiście, wszystko powinno być gotowe dużo wcześniej. Całą inwestycję miał wykonać Energopol Szczecin, ale z powodu problemów finansowych zrealizował tylko 20% planowanych prac i rozwiązano z nim kontrakt.

GDDKiA zdecydowała, że zadanie zostanie dokończone w trzech etapach. Budowę wiaduktu w ciągu DK10 zrealizowała firma KBI (koszt – 7,3 mln zł), a na wykonawcą drugiego etapu – jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin – wybrano Strabag (koszt – 32 mln zł). Nitką w kierunku Stargardu zajął się Budimex (59,9 mln zł).