W czwartek po południu (16 lipca) rozpocznie się wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na budowie obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na trasie między Szczecinem a Stargardem. Od dzisiaj kierowcy będą mogli korzystać z nowej jezdni, na którą zostanie przeniesiony tymczasowo cały ruch.
To ostatni etap tej inwestycji. Czasowe przeniesienie ruchu w obu kierunkach na nowo wybudowaną jezdnię północną pozwoli wykonawcy przeprowadzić remont istniejącej dotychczas południowej jezdni obwodnicy. Prace będą obejmowały m.in.: usunięcie barier linowych rozdzielających pasy ruchu, wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej oraz wykonanie nowego oznakowania.
– Dzisiaj oddajemy do użytkowania nową, „północną” jezdnię obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągi drogi S10. „Południowa” jezdnia, która już jest w eksploatacji kilka lat, zostanie wyremontowana. Zakończenie wszystkich prac związanych z inwestycją i oddanie całości drogi do użytkowania odbędzie się pod koniec roku – zapowiada Ewa Adamczewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zmianę organizacji ruchu zaplanowano w trzech etapach:
- I Etap – ok. godziny 18:00 – na tym etapie tylko ruch w stronę Szczecina zostanie skierowany na nową jezdnię. Samochody poruszające się w kierunku Bydgoszczy nadal będą korzystać ze starej jezdni.
- II Etap – od godziny 18:00 do godziny 22:00 – na tym etapie wykonawca robót będzie przygotowywał przewiązki wraz z ich oznakowaniem poziomym i pionowym.
- III Etap – ok. godziny 22:00 – na tym etapie ruch w stronę Bydgoszczy zostanie skierowany na nową jezdnię. Od tej chwili cały ruch będzie się odbywał nową jezdnią.
Jak informuje Adamczewska, przed I i III etapem, planowane są drobne utrudnienia polegające na chwilowym wstrzymaniu ruchu.
Nie tylko budowa drugiej jezdni
Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi ekspresowej S10 to inwestycja, która obejmuje zarówno modernizację istniejącej infrastruktury, jak i budowę nowych elementów, co pozwoli zakwalifikować odcinek od granicy miasta Szczecin do początku obwodnicy Stargardu jako drogę ekspresową. Wykonana kilkanaście lat temu nawierzchnia na pierwszym odcinku obwodnicy Kobylanki wymaga remontu, dlatego w ramach inwestycji przewidziano jej wymianę. Elementem kontraktu jest również nowa łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka, która jest już niemal gotowa. Wybudowana została również droga wspomagająca o długości ok 3 km, łącząca miejscowości Niedźwiedź z ulicą Profesora Tomasza Zuka, przy szpitalu w Zdunowie, co pozwoli na likwidację skrzyżowania na DK10 przed węzłem Kobylanka. Pozwolenie na użytkowanie drogi wspomagającej GDDKiA otrzymała w zeszłym tygodniu.
Prace powinny się zakończyć w IV kwartale bieżącego roku i wówczas ruch na obwodnicy odbywać się będzie już dwiema jezdniami, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Komentarze
9