Remont fragmentu al. Papieża Jana Pawła II wiązał się również z przebudową zlokalizowanych przy niej przystanków komunikacji miejskiej. W pobliżu pl. Grunwaldzkiego nie starczyło miejsca, by postawić wiatę czy ławkę, więc pojawiły się znane już z innych miejsc w Szczecinie konstrukcje, o które można się oprzeć.

Chodzi o przystanki linii 87 oraz 70 i 90 (w zależności od kierunku) oznaczone jako „Plac Grunwaldzki”. Przed przebudową nie było tam żadnej infrastruktury dla pasażerów. Teraz pojawiły się wspomniane podpórki. Dlaczego nie pomyślano o ławkach?

– Nie ma tam wystarczająco dużo miejsca. W przypadku każdego przystanku szukamy optymalnych rozwiązań – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.

Pierwsze podobne podpórki pojawiły się w Szczecinie w 2014 roku na przystankach przed dworcem. W tym przypadku powodem nie był jednak brak miejsca. Chodziło o rozwiązanie problemu ze śpiącymi wcześniej na ławkach bezdomnymi. Pomysł z konstrukcjami służącymi tylko do opierania się wywołał wówczas sporo kontrowersji i dyskusji. Jak teraz pasażerowie oceniają takie rozwiązania?

 – Nie docierają do nas żadne krytyczne opinie na ten temat – mówi Hanna Pieczyńska.

Podpórki pojawiają się również na innych nowych przystankach, np. na Wyszyńskiego czy Mickiewicza. Są jednak dla pasażerów tylko jedną z dostępnych opcji. Obok stoją bowiem wiaty przystankowe i ławki.