Po niemal dokładnie dwóch latach znów będzie możne przejechać cały odcinek ul. Arkońskiej od pętli tramwajowej do al. Wojska Polskiego. Miasto obiecuje, że wyremontowany fragment zostanie otwarty w połowie lutego. Do maja poczekamy na tramwaje na nowym torowisku, gdy zakończyć się ma modernizacja układu zasilania.
Według pierwotnych planów remont całej ulicy powinien być zrealizowany do końca lipca 2019 r. Prace jednak znacząco przedłużyły się, jak tłumaczą budowlańcy, głównie ze względu na problemy z wiaduktem nad ścieżką spacerowo-rowerową. Konstrukcja, która miała być tylko wzmocniona, okazała się być w na tyle złym stanie, że trzeba było ją rozebrać i postawić nową.
Mały oddech dla kierowców zmęczonych kumulacją inwestycji drogowych
Wiadukt jest już jednak gotowy, podobnie jak cała infrastruktura drogowa. Na otwarcie Arkońskiej dla kierowców nie będzie więc trzeba czekać do maja, jak głosił najmniej optymistyczny scenariusz. Na miejscu obecnie trwają odbiory. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przebudowany fragment ulicy zostanie otwarty w połowie lutego.
– Otwarcie ruchu jest możliwe z racji tego, że warunki pogodowe dopisały i część zaplanowanych na późniejszy okres prac (po tzw. przerwie technologicznej w okresie zimowym) m.in. na wiadukcie, można było zrealizować szybciej. Nie bez znaczenia jest również kumulacja inwestycji drogowych w ciągu al. Wojska Polskiego. Dlatego mając taką możliwość, chcemy możliwie szybko dać kierowcom alternatywę w przemieszczaniu się – tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Tramwaje czekają na modernizację układu zasilania
Dłużej poczekają pasażerowie tramwajów. Pomiędzy pętlą tramwajową a rondem Olszewskiego powstał nowy odcinek torowiska. Odbył się już przejazd techniczny tramwaju. Aby jednak wprowadzić na tej trasie regularny ruch, konieczne jest zakończenie budowy trafostacji, na którą ogłoszono oddzielny przetarg, rozpisany późno, już po rozpoczęciu innych prac na Arkońskiej.
– Do pełnej obsługi w zakresie ruchu tramwajowego wzdłuż ul. Arkońskiej, trzeba poczekać do momentu zakończenia prac przy modernizacji układu zasilania. Te prace powinny zakończyć się w maju tego roku. Przypomnę tylko, że ruch tramwajowy do pętli wykonanej w ramach przebudowy ul. Arkońskiej odbywa się normalnie – informuje Piotr Zieliński.
Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska, która prowadzi również roboty „po sąsiedzku” na ul. Szafera. Koszt przebudowy ul. Arkońskiej to ponad 90 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych.
Komentarze
22