Mieszkańcy narzekają na brak zadaszeń nad biletomatami. Jak tłumaczą, szczególnie jest to uciążliwe podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. „Kiedy pada deszcz, woda dostaje się do biletomatu, który przestaje współpracować oraz działać” – informuje jeden z mieszkańców.
W 2016 roku szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przeprowadził akcję montażu daszków nad biletomatami stacjonarnymi. Pomimo tego, mieszkańcy nadal zgłaszają maszyny, które nie posiadają osłony przed niesprzyjającymi opadami.
Kłopotliwy biletomat z Turkusowej
Wielu mieszkańców skarży się na automat przy pętli Turkusowa. Według relacji jednego z pasażerów, „kiedy pada deszcz, woda dostaje się do biletomatu, który przestaje współpracować oraz działać”. W ubiegłym roku maszyna uległa 16 awariom, a w bieżącym roku – 3.
– Przyczyną były najczęściej akty wandalizmu, zakleszczona moneta, ciało obce w otworach, a sporadycznie – zawieszony komputer – informuje Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
Jednocześnie ZDiTM zapewnia, że awarie nie są spowodowane opadami deszczu, ponieważ „automaty przystosowane są do wszystkich warunków klimatycznych”. Natomiast Marta Kwiecień-Zwierzyńska przypomina, że przy pętli Turkusowa znajduje się jeszcze jeden automat.
Dodatkowo prezydent Piotr Krzystek tłumaczy, że „biletomat stanął już po okresie, kiedy montowano daszki nad pozostałymi maszynami w mieście”.
Bez zadaszenia na Bukowym i Słonecznym
Mieszkańcy zgłaszają również brak zadaszenia w urządzeniach przy pętlach na osiedlu Bukowym oraz osiedlu Słonecznym.
– Biletomaty, które nie posiadają daszków, zostały przeniesione z budynków socjalnych – tłumaczy M. Kwiecień-Zwierzyńska. Dodaje przy tym, że ZDiTM obecnie nie dysponuje własnymi zadaszeniami oraz nie posiada pieniędzy na zakup nowych.
– W przypadku pozyskania środków na ten cel, daszki zostaną zamontowane – zapewnia specjalistka w zespole ds. mediów, skarg i wniosków ZDiTM.
Komentarze
18