Zaakceptowana została oferta firmy Solaris Bus & Coach S.A., która za wyprodukowanie 8 przegubowych autobusów elektrycznych chce 32,3 mln zł. Realizacja całego zamówienia ma zająć nieco ponad rok od dnia podpisania umowy.

Solaris jako jedyny przystąpił do przetargu. Miasto musiało zwiększyć budżet na ten cel, bo wcześniej planowało wydatek rzędu 29,7 mln zł. Nie wahano się dołożyć brakujących pieniędzy, głównie ze względu na zagwarantowane już wcześniej wysokie dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – 20,4 mln zł.

Zakup obejmuje 8 autobusów, więc jeden pojazd będzie kosztował ok. 4 mln zł. Każdy z nich musi być fabrycznie nowym, niskopodłogowym, przegubowym pojazdem zeroemisyjnym o napędzie elektrycznym. Zabiorą maksymalnie 120 osób, a ich długość nie może przekroczyć 18,1m. Autobusy muszą być wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry, która będzie wykorzystania do doładowania magazynu energii. Ładowane będą mogły być metodą plug-in lub poprzez pantograf. Oświetlenie kabiny pasażerskiej ma być wykonane w technologii LED, ponadto znajdą się w niej ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów.

Na dostarczenie 8 takich pojazdów producent będzie miał nieco ponad rok (392 dni) od dnia podpisania umowy, Dodatkowo, będzie on musiał zapewnić 4-letni okres gwarancji bez limitu kilometrów i przeszkolić kierowców oraz techników odpowiedzialnych za naprawy i obsługę autobusów.

Aby po Szczecinie mogły jeździć autobusy elektryczne, miasto planuje dodatkowe inwestycje. Przebudowana zostanie zajezdnia przy ul. Klonowica, gdzie powstaną m.in. stanowiska do ładowania pojazdów. Stacja umożliwiająca ładowanie planowana jest też na końcowym przy Dworcu Głównym.