Przebudowa torowiska w ciągu al. Niepodległości i al. Wyzwolenia, modernizacja ul. Kolumba i rozbudowa pętli Pomorzany – to tylko część zmian planowanych do 2023 r. w ramach projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II”. Jego wartość to 334 mln zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie ze środków unijnych.
W poniedziałek umowę w sprawie dofinansowania podpisali w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. W uroczystości uczestniczyli wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik, wojewoda Tomasz Hinc, a także szczecińscy posłowie Prawa i Sprawiedliwości: Artur Szałabawka i Leszek Dobrzyński.
- Tramwaje w Szczecinie zyskają nową jakość. Zmodernizowanych zostanie ok. 13 km linii tramwajowych – podkreślał wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik.
Środki zostały przyznane w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet: VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie: 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
Długo oczekiwany remont Kolumba
Cała inwestycja musi zostać zrealizowana do 2023 r. Pierwszym etapem będzie remont torowiska w ciągu ul. Mickiewicza. Od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Przetarg na ten odcinek ma zostać ogłoszony już w kwietniu.
W niektórych przypadkach zmieni się nie tylko torowisko. Wszędzie tam, gdzie nie są one wydzielone, wyremontowana zostanie cała ulica. Dlatego projekt zakłada również od dawna wyczekiwany przez mieszkańców remont ul. Kolumba. Prace dokumentacyjne są jednak tym przypadku najmniej zaawansowane, więc będzie to ostatni z ok. 20 etapów planowanych dla realizacji tej inwestycji.
Przebudowane zostaną:
- torowisko w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła - al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia
- torowisko w ciągu ul. Kołłątaja - ul. Asnyka - pętla Niebuszewo
- torowisko w ciągu pl. żołnierza Polskiego - pl. Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego do pl. Rodła
- torowisko w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich wraz z rozbudową pętli Pomorzany oraz niezbędną przebudową układu drogowego
- torowisko w ciągu ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego
- torowisko na pl. Szarych Szeregów
- torowisko w węźle Wyszyńskiego
- torowisko w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie (od ul. Podwale) – ul. Kolumba – ul. Chmielewskiego – ul. Budziszyńska
- torowisko w ciągu ul. Nowa (od wiaduktu kolejowego) – pl. Ratuszowy – ul. Dworcowa
- zajezdnia tramwajowa Golęcin wraz z ul. Wiszesława
- Największym wyzwaniem będzie dla nas przebudowa pl. Rodła, gdzie krzyżuje sie wiele ważnych linii tramwajowych. Bardzo istotna dla mieszkańców będzie przebudowa torowiska w kierunku Niebuszewa, a także w ciągu al. Powstańców Wlkp. i ul. Kolumba. Realizacja całej inwestycji pozwoli nam puścić tramwaje niskopodłogowe we wszystkich kierunkach – podkreślał prezydent Piotr Krzystek.
Komentarze
9