Planowane węzły przesiadkowe na północy Szczecina w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej nie mają szczęścia. Ponownie ogłoszony został przetarg na wykonanie infrastruktury przystanku Szczecin Gocław. Wcześniej tego typu sytuacje miały miejsce w przypadku stacji Szczecin Skolwin i Szczecin Stołczyn.
Przypomnijmy, że w projekcie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zadania są podzielone. Za przebudowę torów i przystanków odpowiedzialna jest kolejowa spółka PKP PLK, a samorządy odpowiedzialne są za przygotowanie infrastruktury pozwalającej na przesiadkę kierowcom samochodów, pasażerom komunikacji miejskiej i rowerzystom.
Obecnie gotowy jest węzeł Podjuchy, a niedawno oddany został również węzeł Łękno. Rozstrzygnięto również przetargi na otoczenie przystanków Szczecin Pomorzany, Szczecin Niemierzyn i Szczecin Zdunowo. Teraz ponownie został ogłoszony przetarg na wykonanie infrastruktury przystanku Gocław. Przypomnijmy, że za pierwszym razem nikt nie zgłosił się również w przetargu na stacje Szczecin Skolwin i Szczecin Stołczyn.
Przystanek Szczecin Gocław zlokalizowany jest na czynnej linii kolejowej, ale obecnie jest niedostępny dla ruchu pasażerskiego. Położony jest wzdłuż ulicy Lipowej przy skrzyżowaniu z ulicą Koszalińską. Znajduje się na nim jeden peron wyspowy, którego nawierzchnia jest w złym stanie. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę i przebudowę infrastruktury drogowej w obrębie przystanku kolejowego „Szczecin Gocław”. Prace budowlane obejmują m.in. rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych, a także budowę fragmentu chodnika i wjazdu. Z uwagi na uwarunkowania terenowe nie przewiduje się budowy parkingu Park&Ride, ale wykonawca będzie zobowiązany do wybudowania parkingu typu Bike&Ride na 8 stanowisk rowerowych przy ul. Koszalińskiej.
Wybrany wykonawca będzie miał 75 dni na wykonanie niezbędnych prac. Termin składania ofert mija 4 lutego 2022 roku.
Komentarze
2