W przyszłym roku podróż na trasie Szczecin - Poznań skróci się o kilka minut. Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły właśnie rewitalizację linii na odcinku między Wronkami a Miałami. Pociągi przyspieszą tam z 80 do 140 km/h.

Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami rozpoczęła się 17 sierpnia.

Prace zaplanowano tak, że nie wpływają na kursowanie pociągów. Na odcinku 20 km wymienione zostaną m.in. 52 tysiące podkładów oraz szyny. Oczyszczenie terenów obok linii kolejowej i wykonanie odwodnienia pozwoli utrzymać dobre parametry trasy.

Pociągi przyspieszą do 140 km/h

Wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczenia prędkości. Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a czas przejazdu między Wronkami a Miałami skróci się o około 6 minut.

Inwestycja finansowana jest z Funduszu Kolejowego i zakończy się w grudniu br. Jej koszt to 34 mln zł. Prace wykonuje MOTO-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.

Rewitalizacja linii Wronki – Miały to kontynuacja wcześniejszych prac PLK, mających na celu utrzymanie stabilnego czasu przejazdu na trasie Poznań – Krzyż – Szczecin. W 2013 r. PLK wykonała prace na odcinku Rokietnica – Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami, Pęckowem a Wronkami -  łącznie za ok. 50 mln zł.

Do Poznania pół godziny krócej dopiero w 2021

W ramach perspektywy finansowej 2014 – 2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań – Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 – 2021. Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób mających trudności z poruszaniem się.

Po wykonaniu wszystkich robót, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Na linii zostanie zainstalowany europejski system sterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po zakończeniu prac, podróż między Szczecinem a Poznaniem skróci się o około 30 minut. Koszt tej inwestycji to około 2 mld zł.