Miasto podjęło kolejną próbę znalezienia wykonawców infrastruktury przesiadkowej wokół trzech planowanych przystanków SKM: Golęcino, Żelechowa i Pogodno. W dwóch pierwszych przypadkach oferty były jednak zbyt wysokie, a w trzecim nikt nie przystąpił do przetargu.

Na miejską cześć przystanku SKM Golęcino, spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie chciała wydać maksymalnie 4,7 mln zł. Tym zamówieniem zainteresowana była tyko spółka Elbud Szczecin, która wyceniła swoją pracę na 6,6 mln zł. Ten sam podmiot złożył jedyną ofertą w przetargu na otoczenie przystanku SKM Żelechowa. Zaproponował 6,2 mln zł, a zamawiający zamierzał wydać na ten cel 4,2 mln zł.

Po analizie ofert zapadnie decyzja o podwyższeniu budżetów lub unieważnieniu przetargów. Już teraz wiadomo, że fiaskiem zakończyło się postępowanie na przystanek SKM Pogodno. Nie wpłynęła żadna oferta.

Opisywane zadania mają być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, modernizację infrastruktury (sieci teletechniczne i energetyczne, kanalizacja deszczowa itp.).

Pierwsze miejskie węzły przesiadkowe powstały przy przyszłych przystankach Łękno i Podjuchy. Później wyłoniono wykonawców i rozpoczęto prace przy stacjach SKM: Niemierzyn, Stołczyn Północny, Skolwin Północny, Pomorzany, Zdunowo, Gocław. Na rozstrzygnięcie czekają przetargi na: Dunikowo, Dąbie (część północna), Łasztownię, Niebuszewo, Skolwin, Drzetowo, Turzyn, Trzebusz i Załom. Do 29 sierpnia można składać oferty na przebudowę otoczenia przystanków: Cmentarz Centralny, Dąbie (część południowa), Zdroje i Stołczyn.

Za budowę samych przystanków i przebudowę infrastruktury kolejowej odpowiada PKP PLK. Inwestycja jest opóźniona. Jej finał jest obecnie zapowiadany na 2024 rok.