Aż dwie tony elektrośmieci przynieśli mieszkańcy Szczecina, Kołbaskowa i okolic podczas imprezy „Eko i trendy”, która w miniony weekend odbyła się w Centrum Handlowym Auchan Kołbaskowo. Niezwykłą troską o środowisko wykazały się również dzieci. Dwudniowej zbiórce elektroodpadów towarzyszył bowiem ekologiczny konkurs plastyczny dla uczniów szkół podstawowych. Do rywalizacji przystąpiło 6 klas, a najlepszą pracę wykonała V klasa ze Szkoły Podstawowej w Będargowie.

 

Około 2 ton starych telefonów komórkowych, sprzętu AGD, komputerów oraz telewizorów przynieśli uczestnicy akcji „Eko i trendy”, która 20 i 21 kwietnia odbyła się w CH Auchan Kołbaskowo. Za każde 5 kilogramów zniszczonego sprzętu elektronicznego i elektrycznego uczestnicy akcji zostali nagrodzeni wiosenną sadzonką. Aż 80 kwiecistych upominków trafiło w ręce troszczących się o środowisko osób. Teraz zebrane elektroodpady zostaną przekazane do specjalistycznej firmy zajmującej się ich utylizacją.

Ogromnie cieszy nas zaangażowanie okolicznych mieszkańców i uczniów. Przyłączając się do naszej akcji wykazali się oni wysoką świadomością ekologiczną – mówi Paulina Jeruzel-Dobska, menedżer CH Auchan Kołbaskowo.

Dwudniowej zbiórce elektroodpadów towarzyszyły wyjątkowe warsztaty o tematyce ekologicznej. Zajęcia z tworzenia filcowych kwiatów, ekorobotów, recyclingowych potworów czy budowania igloo z butelek PET cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno najmłodszych jak i dorosłych ekologów.

Wielu emocji dostarczył także konkurs dla uczniów szkół podstawowych. Sześć klas z trzech różnych placówek stworzyło swojego „Elektrojadka” - przestrzenną formę z materiałów naturalnych i ekologicznych. Za najlepszą uznano pracę uczniów V klasy Szkoły Podstawowej w Będargowie. Każdy z uczniów został nagrodzony ekologicznymi torbami do selektywnej zbiórki odpadów oraz planszową grą edukacyjną.

Akcja „Eko i trendy” odbyła się 20 i 21 kwietnia w Centrum Handlowym Auchan Kołbaskowo. Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęła wójt Gminy Kołbaskowo, Małgorzata Schwarz. Patronat medialny nad akcją objęli Kurier Szczeciński oraz portal www.wszczecinie.pl.