Czy każdy może zostać copywriterem?

Aby tworzyć dobre teksty, trzeba po prostu przepadać za pisaniem. Te osoby, które z przyjemnością siadają do pisania i lubią to, mają większy potencjał nawet od osób po polonistyce czy pokrewnych kierunkach. Osoby, którym łatwo przelewać myśli na papier, będą to robić skutecznie i z przyjemnością. Copywriter może pisać praktycznie o wszystkim, dlatego żaden temat nie powinien go zaskoczyć. Inna sprawa czy powinien? Podstawa to dobry research przed pisaniem i sprawdzenie, co wyniki w sieci mówią o danym zagadnieniu. Umiejętność sprawnego wyszukiwania informacji w sieci i szybkiego czytania także bardzo się przydają. Nie mając wiedzy z danej dziedziny, trzeba samemu znaleźć informacje i na nich bazować, dlatego jest to bardzo ważny element poprzedzający pisanie. Nie bez znaczenia jest podstawowa wiedza o SEO i umiejętne używanie fraz kluczowych w tekście, aby był nie tylko atrakcyjny dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla czytelników. A kto może zostać copywriterem? Na pewno łatwiej jest osobie, która ukończyła studia humanistyczne, ale nie jest to regułą. Każdy kto umie pisać, może spróbować tego zawodu. Tak samo, każda osoba posiadająca określoną specjalizację i pewien zakres wiedzy, lepiej odnajdzie się w tekstach o takiej tematyce. Na przykład dietetyk z łatwością może pisać teksty o dietach i nie musi robić przed tym researchu w sieci, bo posiada już taką wiedzę.

Poznaj kurs internetowy, który pomoże Ci zostać skutecznym copywriterem: https://arturjablonski.com/skuteczny-copywriting-kurs-online/ .

Liczą się wiedza ogólna i wyobraźnia

Copywriterzy, którzy mają wiedzę ogólną na przyzwoitym poziomie, z łatwością napiszą wiele tekstów. Mając rozeznanie w różnych tematach, łatwiej jest choćby zacząć tekst. Z drugiej strony, dobrze jest z czasem wybrać swoją specjalizację i pisać teksty z określonej dziedziny. Wąska specjalizacja może zapewnić dobre zlecenia, bo każdy poszukuje raczej tekstów w swojej branży. Tak samo, duża wyobraźnia pozwoli swobodnie pisać teksty i układać sobie plan tekstu w głowie. To jest również bardzo ważne, bo pozwala na bezproblemowe pisanie i wymyślanie tego, co ma się znaleźć w tekście. W ogóle zapotrzebowanie na teksty jest duże i raczej nie należy się obawiać braku zleceń. Oczywiście wszystko zależy od tego, za jakie stawki chce się pisać. Copywriterzy ze specjalizacją i dużym doświadczeniem, nie powinni zaniżać swoich stawek i cenić swoją pracę. Tylko w ten sposób można zachować wartość pracy copywritera na rynku.

Czego jeszcze potrzebuje copywriter?

Dobre portfolio to podstawa w szukaniu zleceń i prezentowaniu swojego dorobku pisarskiego. Klienci zazwyczaj proszą o próbki tekstów i to właśnie jest moment, gdy trzeba się jak najlepiej zaprezentować i w jednym miejscu zabrać najlepsze teksty. Można szukać pracy w agencjach copywriterskich lub jako freelancer i każda z tych opcji ma swoje zalety i wady. Wszystko zależy od tego, ile wolnego czasu ma się na pisanie i jaki styl pracy się preferuje. W zależności od tego, czy copy chce samodzielnie wybierać tematy z dostępnych zleceń, czy też otrzymać gotowe tematy do napisania, taką opcję pracy należy wybrać. Freelancer copywriter ma swobodę wyboru tematów, a pracownik w agencji zazwyczaj dostaje określone tematy. Copywriter powinien dużo pisać, aby mieć obycie w pisaniu i uczyć się nowych rzeczy. Dobrze też, jeśli dużo czyta, aby ciągle poszerzać swój warsztat pisarski. Czy studia kierunkowe jak polonistyka czy dziennikarstwo, są niezbędne aby pracować w ten sposób? Niekoniecznie, choć na pewno ułatwiają sprawę. Wiedza językowa i przerobienie dużej ilości tekstów naprawdę się przydają, ale nie są niezbędne, aby pracować w ten sposób.