Najprawdopodobniej rower miejski wypróbujemy dopiero w długi sierpniowy weekend.

Szczeciński rower miejski miał być gotowy na początku sierpnia, ale do tej pory nie została jeszcze podana oficjalna data uruchomienia bike_S.

Mieszkańcy nie tylko się już niecierpliwią, ale powoli zaczynają też martwić, czy oby na pewno na rower miejski wsiądą jeszcze w sierpniu. - W ciągu ok. 14 dni powstało 5 stacji. Czy planowane jest jakieś przyspieszenie, bo obawiam się, że przy takim tempie, ostatnia stacja stanie dopiero na początku listopada. - pyta jeden z przyszłych użytkowników na portalu społecznościowym Facebook.

Na tym samym portalu zarządzający profilem "Bike_S szczeciński rower miejski" odpowiadają, że już przyspieszają.

- Umówiliśmy się z wykonawcą, że do końca tygodnia podamy oficjalny harmonogram uruchomienia systemu. Nie wykluczam, że testowanie systemu, czyli także możliwość korzystania z niego przez osoby zarejestrowane, rozpocznie się przed długim weekendem (14 - 17 sierpnia przyp. red.) albo w jego trakcie. - mówi Wojciech Jachim, rzecznik prasowy Bike_S .

Od 24 lipca można się już rejestrować do systemu szczecińskiego roweru miejskiego na stronie www.bikes-srm.pl, co jest niezbędne do późniejszego korzystania z wypożyczalni. 

Bike_S szczeciński rower miejski będzie działał 24 godziny na dobę wiosną, latem i jesienią.

Wypożyczający rower pierwsze 20 minut pojedzie za darmo. Licznik zaczynie bić dopiero po 20 minucie. Do 60 minuty koszt przejazdu wyniesie 1 zł, od 61 do 120 minuty - 3 zł, a od 121 do 180 minuty - 5 zł. Każda następna godzina będzie kosztowała 7 zł.  

Maksymalny czas wypożyczenia roweru wynosi 12 godzin, przekroczenie oznacza nałożenie dodatkowej opłaty w wysokości 200 zł.

Użytkownicy będą mogli pobrać i oddać rowery w dowolnej stacji w mieście za pomocą przesłanego przez operatora PIN-u.

Projekt powstaje w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2014.

Za jego realizację odpowiada miejska spółka NiOL. Wykonawcą jest firma BikeU.