Szczecińska firma PartyDeco podpisała umowę inwestycyjną z Funduszem RiO Rafała Brzoski i Omeny Mensah. Na mocy umowy fundusz RiO stał się większościowym udziałowcem spółki PartyDeco. Na Linkedin PartyDeco czytamy, że działanie to ma na celu szeroką ekspansję spółki na rynki międzynarodowe. „Mamy w planach nowe rynki geograficzne, nowe kategorie produktowe, nowe kanały dystrybucji” – zapowiadają przedstawiciele szczecińskiej firmy.

Ze Szczecina na podbój świata? Pomoże w tym jeden z najbogatszych Polaków

Rafał Brzoska jest jednym z najbogatszych Polaków i jedną z najbardziej wpływowych osób w polskim biznesie. Twórca słynnego InPostu poprzez swój fundusz zainwestuje teraz w jedną z największych szczecińskich firm. PartyDeco na szeroką skalę zajmuje się produkcją i dystrybucją gadżetów, ozdób i materiałów eventowych. Firma ma własną pracownię designerską oraz wynajmuje hale magazynowe w centrum logistycznym w Załomiu.

– PartyDeco wykorzystuje swój inteligentny design i know-how w e-commerce, aby z sukcesem wchodzić na rynki międzynarodowe. Dzięki temu stała się jednym z trzech największych europejskich graczy B2B w swojej niszy. Spółka ma plany dalszej ekspansji międzynarodowej i produktowej. Zarówno ekspansja międzynarodowa, jak i rynek e-commerce to obszary, gdzie dysponujemy ogromnym know-how i doświadczeniem. Zamierzamy aktywnie wesprzeć realizację ambitnej wizji założycieli i zespołu PartyDeco – mówi przedstawiciel RiO Piotr Siezieniewski.

Dotychczasowy zarząd, jak i zespół PartyDeco pozostają na swoich stanowiskach.

Od wózka na Jasnych Błoniach do 250 pracowników

PartyDeco powstało ponad 25 lat temu. W programie „Biznes na Pomorzu Zachodnim” realizowanym przez portal wSzczecinie.pl Mikołaj Gabryel, prezes zarządu PartyDeco opowiedział jak niepozornie rozpoczęła się wielka ekspansja szczecińskiej firmy.

– Przywieźliśmy wózek z balonami na Jasne Błonia. Potem zaczęliśmy świadczyć usługi dekoratorskie, otworzyliśmy drugi w Polsce sklep z ozdobami i dekoracjami. Potem zaczęliśmy je produkować i projektować. Zyskaliśmy kontakty i okazało się, ze nasze produkty budzą zainteresowanie na całe świecie – mówi Mikołaj Gabryel.

W 2021 roku PartyDeco zatrudniało ponad 250 osób. 100 osób w centrum logistycznym. Pozostali pracownicy to management, eksperci z zakresu e-commerce oraz designerzy i projektanci.

Produkty PartyDeco obecne są na 80 rynkach świata, w tym od niedawna także w Australii i USA.