Coraz częściej pracownicy punktów usługowo-handlowych słyszą pytania o możliwość opłacenia rachunku przy pomocy karty płatniczej. To jeden z głównych powodów, dla których warto wdrożyć w firmie terminal płatniczy. Poznaj też pozostałe korzyści płynące z tego rozwiązania.
Terminale płatnicze to oszczędność czasu i redukcja kosztów
Pracownicy nie zawsze są w stanie szybko obsłużyć klientów. W przypadku płatności gotówką pojawić mogą się różne problemy, w tym przede wszystkim brak bilonu o odpowiednim nominale w kasie. W takich sytuacjach płatność kartą jest dużym udogodnieniem zarówno dla klienta, jak i kasjera. Sposób obsługi konsumenta ma duże znaczenie dla tego, jak będzie on postrzegał dany punkt handlowo-usługowy i czy w przyszłości do niego wróci.
Uregulowanie płatności za zakupy czy usługę kartą płatniczą odbywa się szybko – średnio taka transakcja zajmuje zaledwie 27 sekund. Jeszcze mniej czasu przy kasie stracą osoby płacące zbliżeniowo – wykonanie takiej płatności zajmuje zaledwie 12,5 sekundy. To konkretna korzyść także dla pracowników, którzy mogą szybko obsłużyć klientów, a przez pozostały czas zająć się innymi obowiązkami.
Należysz do grona przedsiębiorców, którzy jeszcze nie posiadają w swoim punkcie handlowo-usługowym terminala płatniczego? Na stronie internetowej Polskich ePłatności (pep.pl) możesz przeczytać więcej o programie Polska Bezgotówkowa i przyłączyć się do właścicieli firm, którzy już zyskali dzięki przyjmowaniu bezgotówkowych płatności.
Wyższe zyski – klienci preferują płatności kartą płatniczą
W 2018 r. statystyczny Polak wykonał 122,7 transakcji kartą płatniczą – tak wynika z raportu przygotowanego przez Narodowy Bank Polski (NBP). Z roku na rok rośnie liczba placówek, w których klienci mogą dokonywać płatności kartą płatniczą. Jak podaje NBP, w 2018 r. na polskim rynku było 786 235 takich urządzeń. Jeżeli nie chcesz pozostać w tyle za konkurencją, wprowadzenie bezgotówkowych płatności jest koniecznością.
Umożliwiając klientom płatność kartą płatniczą, masz możliwość zwiększenia swoich obrotów. Konsumenci (co wynika z artykułu „Rośnie liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce – terminal płatniczy to dziś obowiązek w handlu”) preferują miejsca, w których mogą zapłacić kartą debetową lub kredytową. Jeżeli w swojej firmie będziesz posiadał terminal płatniczy, możesz:
- liczyć na większą lojalność klientów – konsumenci lubią mieć wybór, a płatności bezgotówkowe są dobrą alternatywą dla transakcji przy użyciu gotówki,
- przyciągnąć do siebie klientów konkurencji, którzy chcą płacić kartą – Twój biznes będzie jeszcze bardziej konkurencyjny niż dotychczas,
- zorganizować program lojalnościowy – z poziomu terminala płatniczego można generować kupony rabatowe czy bony.
Dodatkowo środki wydane przez klientów zostaną szybko zaksięgowane na Twoim rachunku bankowym. Oznacza to, że będziesz mógł łatwiej rozliczać się bezgotówkowo ze swoimi kontrahentami.
Mniejsze ryzyko przyjęcia fałszywych banknotów i kradzieży
Obrót gotówkowy wiąże się z wieloma zagrożeniami. Przez nieuwagę pracowników w kasie mogą znaleźć się fałszywe banknoty. Dojść może też do kradzieży środków. Płatności kartą płatniczą to rozwiązanie, dzięki któremu możesz uniknąć takich sytuacji. Gdy mowa o bezpieczeństwie, warto również podkreślić, że dzięki terminalom płatniczym:
- znika konieczność konwojowania utargów do banku – środki są od razu przekazywane na rachunek bankowy,
- nie musisz montować w firmie sejfu, do którego pracownicy będą deponować gotówkę – sejf wraz z systemem alarmowym nie zawsze jest w stanie powstrzymać złodziei,
- pracownicy nie muszą pilnować, aby w kasie zawsze były drobne – mogą skoncentrować się na innych obowiązkach.
Inną korzyścią płynącą z wdrożenia terminali płatniczych jest lepsza kontrola nad przeprowadzanymi przez klientów transakcjami. Dzięki temu, że każda sprzedaż zostanie ujawniona na rachunku firmowym, możesz szybko przeanalizować dane sprzedażowe. Ta wiedza może okazać się bezcenna choćby podczas planowania akcji marketingowych.
Komentarze
0