Pozycjonowanie sklepu internetowego jest nieodłącznym elementem skutecznego marketingu. Klienci szukają usług i towarów za pomocą wyszukiwarek internetowych. Nie da się dotrzeć do potencjalnych odbiorców bez wyraźnej obecności w sieci.

Niezależnie od wielkości i skali biznesu oraz branży, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest absolutnie kluczowa. Nawet jeśli sklep e-commerce oferuje towary najwyższej jakości, bez odpowiedniego pozycjonowania będzie niewidoczny. Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak wypozycjonować sklep internetowy.

SEO dla sklepu - czym jest Search Engine Optimization?

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to zbiór czynności polegających na dostosowaniu witryny do obowiązujących kryteriów wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja lokalnego sklepu internetowego i docelowe pozycjonowanie stron www są czasochłonnymi procesami. Wymagają fachowej wiedzy i podjęcia strategii w oparciu o drobiazgowy audyt. Efekty prowadzonych prac widoczne są dopiero po pewnym czasie. Zazwyczaj procesy SEO zleca się oddzielnej firmie zajmującej się reklamą w internecie.

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron w Google to tylko jedna z odnóg procesów składających się na SEM. SEM (z ang. Search Engine Marketing) jest ogółem czynności obejmujących SEO, jak i kampanie płatne - PPC. W przypadku obydwu metod zupełnie inaczej rozlicza się koszty. Agencja zajmująca się reklamą w Google zazwyczaj łączy ze sobą oba te narzędzia.

Na czym polega audyt SEO? W pierwszym kroku na zbadaniu „zaplecza” sklepu internetowego, w tym m.in.:

  • kodu html,

  • prędkości działania witryny,

  • składowych adresów url i linkowania wewnętrznego,

  • błędów na stronie,

  • title tagów,

  • nagłówków i opisów meta.

Sprawdza się również tzw. atrybuty ALT (sposób opisywania plików graficznych) i wielkość mediów zamieszczonych na stronie. Witryna powinna spełniać rygorystyczne normy, by wyszukiwarki lepiej ją oceniały i chętniej umieszczały wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Warto mieć przy tym na uwadze, że SEO w e commerce przebiega inaczej, niż w przypadku innych witryn. Ze względu na rozbudowane struktury kategorii i stron produktowych, optymalizacja i pozycjonowanie obejmują często tysiące poszczególnych podstron. Praca nad technikaliami to dopiero początek czynności związanych z SEO sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego: dlaczego warto?

Główna zasada jest prosta: im wyżej strona będzie w wynikach wyszukiwania, tym większy organiczny ruch jest w stanie zdobyć. Wysoki organic traffic to szansa na polepszenie konwersji, a co za tym idzie - sprzedaży i zysków.

By dotrzeć do klientów w internecie i wyróżnić się na tle konkurencji, niezbędny jest zespół narzędzi i procesów - SEO. Nie wystarczy pierwszy z brzegu poradnik. Skuteczne działanie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu działania wyszukiwarek internetowych. Profesjonalnie tymi zagadnieniami zajmują się agencje SEO takie jak SEMPIRE.

Wiecej o Nas znajdziesz na stronie: https://www.sempire.pl/

Pozycjonowanie sklepów internetowych - znaczenie contentu

W parze z dostosowaniem parametrów technicznych kroczy zazwyczaj praca nad contentem. Treści na stronie www sklepu również poddaje się optymalizacji i rozbudowie - tym razem pod kątem fraz wyszukiwanych przez użytkowników. Dobiera się zatem odpowiednie wyrażenia kluczowe. By czynności pozycjonerskie stosunkowo szybko przyniosły wymierny efekt, prace nad contentem warto rozpocząć od produktów i kategorii wysokomarżowych. Zwiększenie ich sprzedaży jednoznacznie przełoży się na zysk dla firmy.

Jeśli powierzysz pozycjonowanie sklepu internetowego agencji SEO, pracą nad treścią zajmie się zespół copywriterów. To ludzie, którzy przygotowują teksty w oparciu o wytyczne przygotowane przez pozycjonerów. Ich zadaniem jest tworzenie tekstów zawierających słowa kluczowe (z ang. keywords), również tzw. long-tail keywords. „Frazy długiego ogona” to nic innego, jak dokładne, sprecyzowane frazy kluczowe, których używają potencjalni klienci sklepu internetowego.

Publikowanie takich treści ma na celu dotarcie do klienta, który szuka bardzo konkretnego produktu. Użytkownicy wpisujący „długie ogony" są bardziej chętni do zawierania transakcji. „Long taile” zwiększają też wartość strony dla wyszukiwarki i pomagają osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto oprzeć o nie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego - czy warto zlecić je agencji?

Zlecenie agencji SEO prac związanych z pozycjonowaniem sklepu internetowego to dobry sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe wykonana przez zespół profesjonalistów jest skuteczniejsza, poparta analizami i drobiazgowo raportowana. Zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Fachowe pozycjonowanie strony to klucz do zwiększania sprzedaży i budowania mocnego wizerunku. Cena reklamy przez pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google jest relatywnie niska w stosunku do zysków, które przynosi w perspektywie. Koszta wahają się od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w skali miesiąca. Reklama w internecie wyceniana jest indywidualnie i uzależniona od wielu czynników.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonowanie strony w Google próbować wykonywać we własnym zakresie. Warto w takiej sytuacji dysponować stosownymi narzędziami, wiedzą i cierpliwością. Przede wszystkim jednak potrzebny będzie czas. Marketing internetowy nie jest procesem jednorazowym i natychmiastowym. Poprawienie pozycji względem konkurencji trwa często długie miesiące, wymaga stałej kontroli i systematyczności. Profesjonalna agencja SEO SEMPIRE będzie lepszym rozwiązaniem od eksperymentów na własną rękę.

Zainteresowany? Wejdź i poznaj szczegóły - https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html