Coraz częściej w sieci internetowej spotkać można określenie „cywilizacja obrazkowa”. Cóż to takiego? W niektórych głowach rodzi się to pytanie. To nic innego, jak świat widziany z ekranów smartfonów i innych mobilnych urządzeń posiadanych przez większość użytkowników Internetu, a jeśli obrazki, to od razu myśli biegną w stronę Instagrama.

Instagram jest serwisem społecznościowym, który jako pierwszy zauważył, że w sieci jest duża luka do wypełnienia. Tą luką było brak ogólnie dostępnego darmowego miejsca do prezentowania własnych zdjęć. Ta myśl pozwoliła twórcom Instagrama na opracowanie serwisu dostępnego dla wszystkich osób pragnących chwalić się zdjęciami, które samodzielnie wykonali. Taki był początek „rewolucji”, jaką zapoczątkował Instagram w serwisach społecznościowych.

Jak zacząć swoją przygodę z Instagramem?

Wiśta, wio jak to mawiał swego czasu jeden z bohaterów serialu z lat 70 ubiegłego wieku. Niby to bardzo proste, a jednak wymaga trochę zaangażowania już na samym początku. Zakładając konto na Instagramie z myślą o promocji tegoż konta, trzeba już na samym początku spełnić kilka warunków, bez których konto przepadnie w przepastnej społeczności Instagrama.

Krótko o tym co trzeba zrobić wraz z otwieraniem konta:

  • nazwa użytkownika,
  • nazwa konta, czyli ta, po której będziesz wyszukiwany,
  • zdjęcie profilowe,
  • biogram.

Czy jedno zdjęcie może otworzyć drogę do sławy?

Pewno tak, ale nie na Instagramie. Trzeba cały czas mieć gdzieś w tyle głowy zajawkę, że Instagram to super „galeria zdjęć”. Co prawda po kilkunastu latach obecności w sieci, Instagram bardzo się zmodyfikował, niemniej jednak zdjęcia nadal stanowią główny trzon, wokół którego żyje jego społeczność.

I teraz można powrócić do postawionego pytania dotyczącego jednego zdjęcia i sławy. Na Instagramie codziennie pojawiają się setki milionów zdjęć, przebić się jednym i zyskać pod nim lajki na instagramie to znacznie trudniejsze zadanie niż wygranie miliona w totolotka. Wniosek nasuwa się prosty, zdjęć należy publikować dużo. Dużo to nie oznacza, żeby bombardować kilkunastoma czy kilkudziesięcioma zdjęciami w kilku postach dziennie. Zresztą sam Instagram na zbytnią przesadę nie pozwala i różne limity w tym zdjęć wprowadza. Co więc należy w temacie zdjęć zrobić, jakie podjąć działania.

Jak budować konto na Instagramie zdjęciami?

Zdecydowana większość użytkowników Instagrama to osoby korzystające głównie ze smartfonów lub innych nośników mobilnych. Mając to na uwadze można tę grupę podzielić na kilka różnych społeczności. Kiedy dokona się podziału osobistego i podejmie decyzję, do której grupy chce się przynależeć i w której chce się publikować własne zdjęcia, można przystąpić do działania i łatwiej budować swoją grupę fanów o kolejne obserwacje na IG.

Jak można podzielić zdjęcia w powiązaniu z kontami ich użytkowników?

1. Lifestyle – to nic innego jak pokazywanie własnego życia, im jest ono bogatsze, tym więcej materiałów w formie zdjęć można wykorzystać do budowania marki na Instagramie. Idąc tą drogą, niczym nadzwyczajnym nie jest publikowanie zdjęć w kilku sesjach w ciągu dnia.

2. Podróże – jeśli często udaje się komuś podróżować, lub jego praca polega na podróżowaniu, to jest to dobry motyw do budowania konta na Instagramie. Dużo możliwości dają nie tylko materiały z bieżących podróży, ale także umiejętne nawiązywanie do wspomnień podpartych niepublikowanymi wcześniej zdjęciami. Retrospekcje, ciekawe miejsca itp. tematy są dobre do wykorzystania.

3. Sharenting – taki lifestyle trochę inaczej, chodzi tu raczej o pewnego rodzaju wizualizację życia rodzinnego bez zbytniego nadęcia. Bardzo popularne konta na Instagramie, ludzie jakoś tak lubią „podglądać” innych.

4. Sport – nośny tematy, zwłaszcza w kategoriach amatorskich, głównie osób biegających i to nie tylko maratony. Sport rządzi się też sezonowością i to warto brać pod uwagę w celu zachowania spójnej ciągłości.

5. Przyroda – to zawsze jest nośne, zdjęcia ptaszków, robaczków, kwiatków itp. to bezpieczne i dające wiele możliwości samorealizacji fotograficznej.

Podsumowanie

Instagram to galeria, a smartfon i inny mobilny nośnik to miejsce, w którym każdy ma szansę, aby jednym dobrym zdjęciem wspiąć się na wyżyny popularności. Wiadomo, że szczęściu należy pomagać, bo bez tej pomocy i ciężkiej pracy ta jedna jedyna perełka sama się nie pojawi.