„Prace remontowe mogłyby trwać krócej. Wymagałoby to jednak całkowitego zamknięcia obiektu dla ruchu” – tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. Zamiast tego, wykonawca będzie musiał zadbać o to, żeby dla kierowców wyjeżdżających z centrum miasta dostępne były co najmniej dwa pasy ruchu.

Miasto szuka wykonawcy, który zajmie się remontem nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej. Oferty przetargowe można składać do 23 sierpnia. Zwycięzca postępowania zobowiąże się do wykonania wszystkich prac w terminie dwóch lat od dnia podpisania umowy.

– Najistotniejszą kwestią podczas planowanego remontu Trasy Zamkowej będzie utrzymanie ruchu. Obiekt znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej 115. To szlak komunikacyjny, którym codziennie tysiące osób przemieszcza się w kierunku prawobrzeża. Dlatego też prace remontowe podzielono na etapy, dzięki czemu w każdym z etapów robót, dla pojazdów wyjeżdżających z centrum miasta dostępne będą minimalnie dwa pasy ruchu – informuje Piotr Zieliński.

Podobnie wyglądało to podczas remontu nitki wjazdowej Trasy Zamkowej, który przeprowadzono w latach 2017-18.

Remont obejmie niemal wszystkie elementy obiektu. Wymienione zostaną dylatacje, balustrady, bariery ochronne i deski gzymsowe. Prace dotyczyć będą też chodników, schodów, oświetlenia, odwodnienia, stalowych przęseł, płyty pomostu i zbrojeń. Wymieniona zostanie oczywiście nawierzchnia jezdni.

– Naprawione zostaną lokalne ubytki zaprawami betonu polimerowo-cementowymi i zaprawami cementowo‐epoksydowymi, wykonana zostanie iniekcja ciśnieniowa rys i spękań przy użyciu żywic epoksydowych Wykonane zostaną zabezpieczanie antykorozyjne poprzez nałożenie płynnego inhibitora na powierzchnie betonowe – relacjonuje Piotr Zieliński.

Remont będzie dofinansowany kwotą 30 mln zł ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Nadzór nad zadaniem sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.