Pomóc ma w tym fachowa agencja, która zajmie się poszukiwaniem firmy zainteresowanej sponsoringiem. Taka umowa promocyjna miałaby obowiązywać co najmniej 3 lata.

Wkrótce magistrat ogłosi powstępowanie pod nazwą: „Usługa doradztwa w zakresie poszukiwania sponsora tytularnego dla Stadionu Miejskiego w Szczecinie”. Jakie będą zadania dla firmy, która zwycięży? ­­

– Zgodnie z założeniami agencja nie może uwzględniać podmiotów, z którymi Miasto już współpracuje. Ponadto przyszły doradca powinien stworzyć listę minimum trzech firm zainteresowanych współpracą, a także przeprowadzić z nimi wstępne rozmowy i uczestniczyć w negocjacjach – informuje Dariusz Sadowski z Urzędu Miasta.

Miasto chciałoby podpisać umowę ze sponsorem tytularnym najpóźniej w I kwartale 2023 r.

W Szczecinie są dwa obiekty sportowe, które mają swoich sponsorów tytularnych. To hala widowiskowo-sportowa Netto Arena przy ul. Szafera i hala tenisowa KIA Polmotor Arena przy al. Wojska Polskiego.

Sponsorów płacących za eksponowanie swojej marki w nazwie stadionu piłkarskiego nie ma w Polsce zbyt wielu. W Warszawie jest PGE Narodowy, w Gdańsku – Polsat Plus Arena, we Wrocławiu – Tarczyński Arena, a w Kielcach – Suzuki Arena.