Miejskie rowery BikeS można już zostawiać również przy pętli autobusowo-tramwajowej Głębokie oraz przy płatnym parkingu „Arkonki”. To lokalizacje uruchomione specjalnie na okres letni.

– Nominalnie strefy te będą funkcjonować od 1 maja do 30 września. W tym roku zostały włączone nieco wcześniej, najpierw w postaci samych stojaków rowerowych, a od dziś już w pełnym rynsztunku – z charakterystycznymi zielonymi tablicami – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która jest operatorem systemu BikeS.

Dokąd jeszcze mogłyby dojeżdżać rowery miejskie?

Rowery miejskie wróciły na ulice Szczecina w marcu. Teoretycznie można je zostawić w dowolnym miejscu (niepotrzebne są stacje dokujące), ale najbardziej opłaca się zrobić to w wyznaczonych strefach postoju. Wówczas użytkownik nie musi ponosić dodatkowych opłat. Poza strefą zapłaci za to 10 zł, a poza obszarem funkcjonowania systemu BikeS – aż 200 zł.

Stref postoju będzie docelowo 99. Użytkownicy roweru cały czas zgłaszają propozycje uruchomienia kolejnych. Informacje na ten temat znalazły się w odpowiedzi na interpelację radnych Koalicji Obywatelskiej – Patryka Jaskulskiego, Marcina Biskupskiego i Łukasza Kadłubowskiego.

Okazuje się, że do spółki NiOL wpłynęły wnioski o utworzenie stref postoju w następujących lokalizacjach:

– ul. Przestrzenna 11,

– dodatkowa strefa przy Urzędzie Miasta,

– przy szpitalu przy ul. Unii Lubelskiej,

– przy pętli Krzekowo na ul. Żołnierskiej,

– przy siedzibie firmy Demant w Mierzynie,

– przy skrzyżowaniu ulic Łukasińskiego i Taczaka,

– przy Biedronce na ul. Goleniowskiej,

– przy przejeździe kolejowym na ul. Cukrowej,

– przy Lastadia Office na ul. Zbożowej.

Nie chcą zwiększać obszaru funkcjonowania

Na razie jednak nie jest planowane utworzenie nowej strefy w żadnych z zaproponowanych miejsc.

„Obszar funkcjonowania BikeS i liczba stref postoju zostały dopasowane do aktualnej liczby rowerów (800). Zmiana tych parametrów na większe, zwłaszcza powiększenie obszaru, funkcjonowania, będzie skutkować coraz mniejszą dostępnością rowerów, a w rezultacie – spadkiem zainteresowania użytkowników w korzystaniu z tej formy komunikacji. Dlatego, jak na razie, żaden z ww. wniosków nie został rozpatrzony pozytywnie” – napisała Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina, w odpowiedzi na interpelację.

Rozważane jest natomiast dodanie stref w obszarze między Netto Areną a linią ulic Traugutta – Poniatowskiego. Gdy powstanie droga rowerowa wzdłuż al. Powstańców Wielkopolskich, planowane jest utworzenie stref na Pomorzanach.