W al. Wyzwolenia trwa przebudowa infrastruktury tramwajowej. Zmiany w obrębie pl. Rodła obejmują m.in. budowę dwóch peronów dla pojazdów jadących od strony Niebuszewa.

Wcześniej skręcająca w Piłsudskiego „dwunastka” i tramwaje jadące prosto al. Wyzwolenia („dwójka”, „trójka” i „dziesiątka”) miały przy pl. Rodła wspólny przystanek. Zmieni się to po zakończeniu prac. Na placu budowy widać już dwa perony. Osobny tor, z oddzielnym przystankiem dla „dwunastki”, pomoże upłynnić ruch tramwajowej komunikacji miejskiej.

Nowe perony długo jednak pozostaną niewykorzystane. Tramwaje wciąż nie jeżdżą na Niebuszewo, do przebudowy pozostał jeszcze przede wszystkim fragment al. Wyzwolenia od ronda Giedroycia do skrzyżowania z ul. Rayskiego.

Natomiast na pl. Rodła zmienił się również układ torów. Tramwaje będą mogły skręcać we wszystkich kierunkach. Również od strony stoczni w kierunku Niebuszewa i od strony pl. Grunwaldzkiego w kierunku pl. Żołnierza Polskiego.

Przebudowa torowisk i ulic od pl. Żołnierza Polskiego do pętli Dworzec Niebuszewo powinna zakończyć się do stycznia 2023 r. Koszt wszystkich prac to 174 mln zł. Wykonawcą jest firma ZUE S.A., która zajmuje się również przebudową torowisk i ulic w kierunku Pomorzan.