Gdy głównym kryterium wyboru auta jest siedem miejsc siedzących – przestronnych, bardzo wygodnych i łatwo dostępnych – wtedy Kia Sorento nie ma sobie równych. Ogromny SUV z segmentu D, naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami elektronicznymi i przy okazji świetnie wyglądający, to doskonała propozycja dla większych rodzin oraz fanów wycieczek z dużą grupą znajomych.
— Już standardowe wyposażenie tego auta ma tak wiele do zaoferowania, że bez wahania można sięgnąć po taką konfigurację — mówi Grzegorz Zieliński, specjalista ds. sprzedaży w Kia Polmotor Szczecin. — Kia Sorento ma duży rozstaw osi, świetnie radzi sobie na dziurawej nawierzchni, a jazda nim na każdym z siedmiu dostępnych miejsc to czysta przyjemność. Gdybym jednak wybierał model dla siebie, z pewnością najbardziej przychylnym okiem spojrzałbym na wersję Prestige Line z oszczędnym i mocnym silnikiem hybrydowym — dodaje.
Sorento dostępne od ręki w Polsce
Na polskim rynku pojawiło się 450 sztuk Kia Sorento dostępnych od ręki. To bardzo pozytywna wiadomość, bo do tej pory na wyprodukowanie zamówionego egzemplarza trzeba było czekać nawet kilkanaście miesięcy i dłużej, również przy najbardziej typowych konfiguracjach.
— Dla klientów zainteresowanych zakupem Kia Sorento mamy z pewnością dobre informacje — mówi Konrad Kijak, dyrektor Kia Polmotor. — Kia Sorento zapewnia imponującą moc i wydajność, a także przyjemność z jazdy, ale o tym najlepiej przekonać się podczas jazdy testowej. Wnętrze auta, jak i zaawansowane zelektryfikowane układy napędowe to kolejne zalety tego modelu. Kilkaset sztuk Kia Sorento jeszcze w tym roku trafi w ręce klientów. Dodam, że w 2022 w światowym rankingu pod względem sprzedaży Kia Sorento zajęła trzecie miejsce wśród wszystkich modeli Kia, z wynikiem 222 570 sprzedanych sztuk — uzupełnia.
Dwie hybrydy — do miasta i na trasy
Auta znajdujące się obecnie na stokach czekają w różnych wersjach wyposażenia i silnikowych, więc każdy chętny będzie w stanie wybrać coś dla siebie. Oczywiście o ile nie wyprzedzą go inni kupujący, bo zainteresowanie jest bardzo duże; rynek przez ostatnie lata zdążył mocno „zatęsknić” za tą muskularną Kią.
— Mamy do wyboru hybrydę 230-konną z napędem na jedną lub dwie osie, a także hybrydę typu plug-in z możliwością pokonywania niedługich dystansów tylko i wyłącznie na prądzie — wymienia Grzegorz Zieliński. — Osobom, które głównie poruszają się po mieście, gorąco polecam tę drugą opcję. Przeciętny użytkownik o takim profilu przejeżdża do 50 kilometrów dziennie, a zakładając, że dodatkowo posiada fotowoltaikę i nie płaci za komercyjne ładowarki, to takie poruszanie się jest niezwykle oszczędne pod względem finansowym. W długich trasach z kolei bardzo dobrym pomysłem jest klasyczna hybryda z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania, który w Sorento działa wręcz wzorowo.
Tylny rząd siedzeń bardzo mnie zaskoczył. Komfortowo pojadą w nim nie tylko dzieci, ale i dorośli
Sorento to przede wszystkim auto bardzo dobrze zaprojektowane pod względem ergonomii. Duży wpływ na przyjemność z jazdy mają różnorodne dodatki technologiczne i usprawnienia, których producent nie szczędził nawet w podstawowych wersjach.
— To już druga generacja Sorento, którą jeżdżę na co dzień, głównie w trasy, i muszę przyznać, że jest naprawdę super — opowiada Piotr Lisek, wielokrotny medalista halowych mistrzostw w skoku o tyczce. — Do tego auta jestem w stanie bez problemu załadować cały mój sprzęt sportowy i to z nawiązką, a czasem jeszcze obok tego majdanu i pies się zabierze — śmieje się.
— Tym samochodem świetnie się jeździ na autostradach, pozycję za kierownicą mam dość wysoką, przez co wszystko doskonale widzę. Raz lub dwa razy w tygodniu jeżdżę ze znajomymi nad jezioro, najczęściej w więcej niż pięć osób i muszę przyznać, że również trzeci rząd siedzeń bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Wszystko można wyregulować i tak samo dobrze działa tam klimatyzacja — dodaje Piotr.
Na wyróżnienie zasługuje bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa i kamer, użyteczny wyświetlacz HUD oraz wiele dopracowanych rozwiązań, doskonale znanych z innych modeli z gamy Kia.
Przód auta podoba się bezwarunkowo, a muskularny tył potrafi zaskoczyć niemal każdego
O tym jak przestronna jest Kia Sorento, można przekonać się na własne oczy, kierując się do salonu Kia Polmotor w Szczecinie. W salonie można liczyć nie tylko na szczegółowe omówienie możliwości auta, ale również na jazdę próbną i garść najbardziej aktualnych informacji o metodach finansowania. Warto zobaczyć ten samochód na żywo i z bliska, siadając nie tylko za kierownicą, ale i w trzecim rzędzie. W tym celu zapraszamy do salonu przy Andrzeja Struga 73!
https://www.kia.com/pl/dealers/polmotor/modele/sorento-mq4/prezentacja/
Komentarze
6