Osiem ofert zainteresowanych firm wpłynęło w ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla obwodnicy Mierzyna.

GDDKiA zamierzała wydać na to zadanie 2,85 mln zł. W tym budżecie zmieściły się dwie oferty, a kolejne dwie są niewiele wyższe:

– Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. – 2,7 mln zł;

– Transprojekt Gdański – 2,8 mln zł;

– Sweco Polska Sp. z o.o. z Poznania – 2,95 mln zł;

– Mosty Katowice Sp. z o.o. – 2,98 mln zł;

– Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM Ryszard S. Kowalski ze Szczecina – 3,9 mln zł;

– CertusVia Sp. z o.o. z Warszawy – 4,4 mln zł;

– Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o. o. z Warszawy – 4,5 mln zł;

– Multiconsult Polska Sp. z o.o. z Warszawy – 4,6 mln zł.

Decyzja o wyborze wykonawcy zapadnie po analizie ofert. Zwycięzca przetargu będzie miał 12 miesięcy od dnia popisania umowy na wykonanie badań podłoża i opracowanie projektu budowlanego oraz 15 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych. Później jego rolą będzie pełnienie nadzoru autorskiego.

Obwodnica Mierzyna będzie miała ok. 4,8 km długości. Rozpocznie się przy skrzyżowaniu na końcu ul. Ku Słońcu, w pobliżu CH Ster. Trasa początkowo będzie wiodła na północ (do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego), a później skręci na zachód (częściowo przez teren ogródków działkowych). Na połączeniu z ul. Nasienną planowane jest rondo. Nowa droga zakończy się w węźle Dołuje, planowanym w ramach Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

To wspólna inwestycja GDDKiA oraz Gminy Miasto Szczecin, która odpowiadać będzie za odcinek biegnący po jej terenie.