W zajezdni przy ul. Klonowica pojawiło się 6 kolejnych autobusów elektrycznych marki Solaris. To pojazdy 12-metrowe, krótsze niż elektryki, które jeżdżą już po ulicach Szczecina.

Nowe autobusy mogą zabrać 75 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Wyposażone są m.in. w ładowarki USB, system informacji dla pasażerów oraz monitoring wizyjny. Oświetlenie kabiny pasażerskiej wykonane jest w technologii LED. Urządzenie typu alkolok wymusi przeprowadzanie kontroli trzeźwości kierowcy przed każdym uruchomieniem pojazdu. Poziom bezpieczeństwa podnieść ma również automatyczny, proszkowy system samogaszący.

Zasięg elektryków na jednym ładowaniu to co najmniej 90 km. Zapewnić mają to baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh, które mogą być ładowane zarówno przez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf. Dodatkowe doładowania baterii zapewni system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Nowością są panele fotowoltaiczne na dachu, które będą źródłem energii dla niektórych komponentów pokładowych.

Sześć autobusów zamówionych w firmie Solaris Bus & Coach kosztowało 16,6 mln zł. Z dofinansowania w ramach tzw. Programu Gepard pochodziło 6 mln zł.

Wcześniej miasto zamówiło u tego samego producenta 8 dłuższych, 18-metrowych, autobusów elektrycznych. Kosztowały łącznie 32,3 mln zł, z czego 20,4 mln zł to dofinansowanie unijne. Dotarły do Szczecina jesienią ubiegłego roku.

Ze względu na konieczność oszczędności, w miejskim budżecie nie zapisano na razie środków na zakup kolejnych niskoemisyjnych autobusów.