Praca, multikino i pkp – tego mieszkańcy Szczecina szukają w Google najczęściej i co czwarty robi to, korzystając ze smartfonu.

Jak zaznacza Marcin Misztal z Google, wyszukiwarka Google stała się „stroną startową”, gdzie wpisujemy nawet najprostsze frazy zaczynając sesje w Internecie. W Zachodniopomorskiem najczęściej są to m.in: facebook, wp, onet, allegro, youtube, zditm, pogoda szczecin, translator, cda, wyniki lotto, gs24, rozkład jazdy pkp, tłumacz, badoo, lidl, pudelek, program tv, mbank, pekao24, google maps, gry, otomoto, gmail.

- To dowód na to, że od Googla rozpoczynamy naszą codzienną przygodę z Internetem. Nawet do Facebooka trafiamy przez Googla – mówi Misztal.

O co najczęściej pytamy?

Coraz częściej też Google udziela nam odpowiedzi na pytania co, gdzie, jak i kiedy. - Liczba wyszukiwań ze słowem „dlaczego” rośnie półtora raza szybciej niż ze słowami „co” i „gdzie”. Tak samo liczba wyszukiwań z frazą „jak”, w ciągu trzech lat wzrosła trzykrotnie – zaznacza Misztal.

Najczęściej zadawane przez internautów pytania z frazami szczecin i województwo zachodniopomorskie to, np.: gdzie leży szczecin, outlet park szczecin kiedy otwarcie, Szczecin gdzie na piwo, Szczecin gdzie zjeść, starka szczecin gdzie kupić, szczecin co zwiedzać, mapa szczecin jak dojechać, marco polo szczecin, zachodniopomorskie co warto zobaczyć, gdzie na grzyby zachodniopomorskie, gdzie nad jezioro zachodniopomorskie, gdzie na ryby zachodniopomorskie.

- Jak widać są to bardzo proste życiowe pytania, na które Google stara się znaleźć odpowiedź – podsumowuje Misztal.

Czego szukamy?

Fraza szczecin jest najczęściej wyszukiwana przez mieszkańców województwa zachodniopomorskiego.

Szczecinianie w Google najczęściej szukają pracy, ale też pogody, multikina i pkp. Wyszukiwania dotyczące pogody należą też do tych, których liczba rośnie najszybciej (obok m.in. infoludka, multikina, zditm).

Co ciekawe, już co czwarte wyszukiwanie w Google odbywa się za pomocą smartfonów. Jak zapowiada Misztal, do końca przyszłego roku będzie to niemal połowa. - Szczecin jest więc doskonałym przykładem tego, jak Google wygląda globalnie, jakie są światowe trendy – mówi Misztal.

Biura jak w amerykańskiej siedzibie Google

Raport mówiący o tym, czego najczęściej szukamy w wyszukiwarce Google został przedstawiony podczas wtorkowej konferencji prasowej home.pl i Google. Szczecińska firma poinformowała na niej, że została pierwszym Autoryzowanym Partnerem MSP Google AdWords z branży hostingowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Ogłosiła też start nowej usługi dla mikro, małych i średnich firm z zakresu reklamy internetowej opartej o rozwiązanie Google AdWords, co ma umożliwić przedsiębiorstwom pozyskanie wysokiej jakości ruchu do ich serwisów internetowych i szansę na pozyskanie nowych klientów.

Przy tej okazji, pomieszczenia home.pl zostały na jeden dzień zaaranżowane na wzór amerykańskiej siedziby Google. Pojawiły się m.in. Google Room (ta aranżacja jako jedyna zostanie na stałe), sala z dronami, kącik ze zdrową żywnością i świeżo wyciskanymi sokami i miejsca z innymi atrakcjami, takimi jak np. kartonowe okulary, przez które widać panoramę miast czy zabawę, gdzie pokazywane są fragmenty street view i trzeba zgadnąć jaka to część świata.