W piątek otwarto koperty z ofertami w 7 przetargach na budowę infrastruktury przesiadkowej wokół planowanych stacji Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Tylko w dwóch przypadków propozycje potencjalnych wykonawców mieszczą się w budżecie przewidzianym przez miasto.
W projekcie SKM, za przebudowę torów i peronów odpowiada PKP PLK. Zadaniem gminy jest budowa infrastruktury ułatwiającej dojazd i dojście do planowanych przystanków SKM. Chodzi m.in. o nowe miejsce postojowe czy po prostu chodniki.
Na początku kwietnia spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie ogłosiła aż 15 przetargów na takie węzły przesiadkowe. Na razie poznaliśmy propozycje firm zainteresowanych realizacją 7 z nich. Najczęściej nie są to pozytywne informacje dla miasta, choć są dwa wyjątki.
Tutaj pieniędzy jest wystarczająco
Najdroższą z planowanych w tej puli inwestycji jest przebudowa północnego otoczenia stacji Dąbie. Miasto zapisało na ten cel 13,1 mln zł i dwie oferty zmieściły się w tym budżecie. Firma Musing Bud ze Szczecina zaproponowała 11,7 mln zł, a Elbud ze Szczecina 11,8 mln zł.
Pozytywnie rysuje się też perspektywa rozstrzygnięcia postępowania na budowę infrastruktury wokół planowanego przystanku Trzebusz (nowy przystanek przy specjalnej strefie ekonomicznej). Zainteresowane tym zamówieniem są te same firmy. Musing Bud wycenił swoją pracę na 7,3 mln zł, a Elbud na 7,7 mln zł. Miasto zaplanowało wydać na ten cel maksymalnie 8,2 mln zł.
Zbyt wysokie oferty lub ich brak
W 5 kolejnych przetargach oferty są już zbyt wysokie.
Dąbie od strony południowej (dojście od osiedla Słoneczne) – Musing Bud – 11,3 mln zł, zaplanowany budżet – 9,4 mln zł.
Turzyn – Elbud – 9,4 mln zł, Kristone – 10,4 mln zł, budżet – 7,9 mln zł.
Załom – Musing Bud – 3 mln zł, budżet – 2,2 mln zł.
Zdroje – Musing Bud – 2,6 mln zł, budżet 2,1 mln zł.
W przetargu na otoczenie przystanku Szczecin Żelechowa nie wpłynęła żadna oferta, budżet – 4,2 mln zł.
Po analizie każdej z ofert zapadnie decyzja o zwiększeniu środków lub unieważnieniu przetargu. Wciąż można składać oferty w postępowaniach na miejskie części 8 innych przystanków SKM: Dunikowo, Łasztownia, Niebuszewo, Stołczyn, Golęcino, Skolwin, Pogodno, Drzetowo.
Co zrobiono wcześniej?
Łącznie zbudowane mają zostać 22 takie węzły przesiadkowe, Wcześniej wyłoniono wykonawców na przebudowę otoczenia przystanków: Pomorzany, Niemierzyn, Gocław, Stołczyn Północny, Skolwin Północny i Zdunowo. Nie udało się w przypadku przystanku Cmentarz Centralny (nad ul. Ku Słońcu). W ramach innych zadań zbudowano infrastrukturę przy przystankach Łękno i Podjuchy.
Komentarze
0