Według najnowszego raportu Digital 2022 polscy internauci codziennie korzystają z sieci aż przez 6 godzin i 39 minut dziennie. To całkiem sporo! Okazuje się, że przede wszystkim szukają w Internecie produktów i usług – tak robi ponad 77% badanych według GUS. Aby potencjalni klienci mogli trafić na Twoją stronę, to musi znaleźć się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Lepszy ranking gwarantuje zaś skuteczne pozycjonowanie. Sprawdź więc, od czego zależy pozycja witryny w Google. Poznaj popularne czynniki rankingowe.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak poprawić pozycję w wyszukiwarce?

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że sama witryna firmowa, to dziś za mało, aby osiągnąć sukces w sieci. Bez względu na to, w jakiej branży działasz, co sprzedajesz i jakie usługi oferujesz, to musisz walczyć o lepszą widoczność swojej marki w Internecie. A to zaś oznacza, że Twój serwis musi znaleźć się wysoko w rankingu Google. Aby zbudować przewagę nad konkurencją i docierać do nowych klientów, wykorzystaj pozycjonowanie stron WWW.

Tym mianem określa się wszelkie działania, które sprawiają, że witryna może osiągnąć lepsze pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Musisz wiedzieć, że taka optymalizacja strony pod wyszukiwarki jest długim i złożonym procesem, który przynosi wymierne efekty. Skuteczne pozycjonowanie sprawia, że:

  • docierasz do klientów zainteresowanych ofertą,
  • zyskujesz wiarygodność i zaufanie do marki w sieci,
  • poprawiasz ruch, zyskujesz kontakty, zwiększasz sprzedaż,
  • rozwijasz biznes i wyprzedzasz konkurencję z branży.

Będzie wymagać to od Ciebie wykorzystania wiedzy technicznej oraz prowadzenia działań na bieżąco. A to dlatego, że Google regularnie aktualizuje algorytmy, które klasyfikują strony WWW według wielu czynników rankingowych. Jeśli więc chcesz wypracować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a następnie skutecznie je utrzymać, to musisz dostosować swoją witrynę do wciąż zmieniających się wytycznych wyszukiwarki.

Od czego zależy pozycja strony w Google? Kluczowe czynniki rankingowe

Wyszukiwarka wprowadza wiele zmian w swoich algorytmach oraz konkretne wytyczne, aby lista wyników wyszukiwania była jak najbardziej trafna i jednocześnie wartościowa dla użytkowników. Tym, co wpływa na pozycjonowanie strony, są więc czynniki rankingowe. Oto kilka elementów Twojej strony WWW, które ocenia Google.

1. Historia domeny

Jednym z czynników rankingowych, którym musisz się zająć już na początku przygody z SEO, jest domena. Jak się okazuje, historia Twojego unikalnego adres internetowego ma wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Wybieraj więc mądrze – przy rejestracji domeny, zwróć uwagę na jej wiek, ilość i jakość linków, które do niej prowadzą oraz ewentualne kary w postaci filtrów czy banów.

2. Słowa kluczowe

Użytkownik poszukuje w sieci informacji o produktach i usługach za pośrednictwem zwrotów, które wpisuje w wyszukiwarkę. Następnie wybiera spośród stron WWW tę, którą algorytmy oceniły jako najlepiej odpowiadającą na zapytanie. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie słów kluczowych.

Wybieraj więc frazy, które pasują do tematyki serwisu. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej odnajdą Twoją witrynę, a Google dowie się, czego dotyczy Twoja oferta. Słowa kluczowe umieść w tytule i opisie strony, a także w tekstach, opisach produktów i kategorii czy meta danych.

3. Core Web Vitals

Jak już wiesz, Google często wprowadza zmiany w swoich algorytmach. Jedną z najnowszych aktualizacji jest Core Web Vitals, która wprowadza niezwykle ważne czynniki rankingowe:

  • wskaźnik CLS – mierzy stabilność wizualną, czyli ocenia przesunięcia podczas ładowania strony np. nieoczekiwane zmiany układu;
  • wskaźnik FID – określa interaktywność, czyli czas od momentu wejścia przez użytkownika w interakcję z witryną aż do reakcji przeglądarki;
  • wskaźnik LCP – wskazuje wydajność wczytywania, czyli mierzy, jak szybko ładuje się największy element treści w serwisie.

Na tej podstawie roboty oceniają, czy witryna jest przyjazna dla odbiorców. Jeśli chcesz być wysoko w rankingu wyszukiwarki, to musisz wdrożyć strategię SXO. To połączenie działań SEO z UX, czyli doświadczeniem użytkownika na stronie WWW.

4. Wartościowe i unikalne treści

O tym, czy użytkownicy będą chętnie odwiedzali daną stronę internetową, a wyszukiwarka oceni ją pozytywnie, decyduje w dużej mierze wartościowa treść. Jeżeli chcesz więc zadbać o wysoką pozycję witryny w Google, to musisz pisać teksty SEO, które dokładnie odpowiadają na zapytania internautów.

Twórz więc merytoryczne, oparte na fachowej wiedzy i sprawdzonych źródłach materiały, które są aktualne, unikalne i nasycone frazami kluczowymi. Pamiętaj, że dla wyszukiwarki niezwykle istotna jest oryginalność, dlatego wyeliminuj wszelkie duplikaty treści, które znajdują się na Twojej stronie WWW.

5. Linkowanie wewnętrzne

W ramach pozycjonowania musisz zadbać także o linkowanie wewnętrzne. Tworząc odnośniki do poszczególnych podstron w obrębie serwisu, zdecydowanie ułatwisz użytkownikom nawigację po stronie. Dodatkowo wesprzesz indeksowanie, dzięki czemu część podstron może szybciej znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

6. Linkowanie zewnętrzne

O lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania możesz zadbać również poprzez działania poza stroną. Bardzo ważnym czynnikiem rankingowym jest linkowanie zewnętrzne.

W przypadku budowania wartościowego profilu linkowego liczy się jakość, a nie ilość pozyskanych odnośników. Dlatego zdobywaj linki ze źródeł cieszących się dobrą reputacją. Mogą być to katalogi firm, fora internetowe, portale społecznościowe, serwisy tematyczne i artykuły sponsorowane. Pamiętaj również o wizytówce w Google Moja Firma.

7. Bezpieczeństwo

Z pewnością wiesz, że bezpieczna strona wzbudza zaufanie użytkowników. Jednak czy zdajesz sobie sprawę, że również wyszukiwarka docenia odpowiednie zabezpieczenia? Zadbaj więc o certyfikat SSL – zapewnisz w ten sposób ochronę przed wirusami, wyciekiem danych i atakami hakerów oraz dostosujesz się do wytycznych Google.

8. Meta dane

Ważnym czynnikiem rankingowym są również poprawne meta dane. To od nich w dużej mierze zależy, czy internauta zdecyduje się skorzystać z serwisu. Meta tytuł oraz meta opis są bowiem widoczne w wynikach wyszukiwania. Warto więc zadbać, aby opisywały zawartość strony, zawierały dopasowane frazy kluczowe oraz atrakcyjne CTA (wezwania do działania).

9. Responsywność

Znasz aktualizację Mobile-First Index? Wprowadzone w związku z nią zmiany sprawiły, że roboty Google najpierw oceniają witrynę na podstawie jej mobilnej wersji. Dlatego też, jeśli chcesz, aby Twoją stronę docenili zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarka, to musisz zadbać o jej responsywność. Dzięki technologii RWD przystosujesz serwis do różnych szerokości ekranów i tym samym do wielu urządzeń.

10. Optymalizacja grafik

Czy wiesz, że optymalizacja zdjęć to obowiązkowy punkt w ramach pozycjonowania stron WWW? Wykonaj ją poprawnie, a nie tylko zadbasz o kwestię wizualną witryny, ale również wpłyniesz na jej szybkość i widoczność w wyszukiwarce. Publikowane w serwisie grafiki muszą być opisane, zapisane w odpowiednim formacie i prawidłowo wykadrowane. Dodaj do nich również atrybuty alt, czyli opisowe teksty zastępcze.

11. Hierarchiczne nagłówki

Ważnym elementem optymalizacji jest właściwa struktura nagłówków, która ułatwia robotom Google odczytanie treści na stronie internetowej. Dzięki nagłówkom od H1 do H3 zyskuje również czytelnik, który otrzymuje łatwy w odbiorze i nawigacji tekst. Pamiętaj, aby umieszczać w nich odpowiednie frazy kluczowe.

Jak poprawić pozycjonowanie strony w Google? Podsumowanie

Większa widoczność w wynikach wyszukiwania, wzrost liczby odwiedzin, dotarcie wprost do grupy docelowej – to tylko kilka z wielu korzyści pozycjonowania. Jednak tylko witryny, wysokiej jakości, które odpowiadają precyzyjnie na zapytania, spełniają rygorystyczne wymogi Google i są przyjazne dla użytkowników, mogą być wysoko w rankingu.

Jeśli obce są Ci techniczne kwestie związane z SEO, a do tego nie masz czasu, aby skutecznie optymalizować swoją stronę WWW, to skorzystaj z pomocy WeNet. Agencja interaktywna oferuje:

  • wsparcie dedykowanego opiekuna na każdym etapie współpracy oraz pomoc ekspertów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu;
  • bogaty pakiet usług, w ramach którego specjaliści przeprowadzą optymalizację strony, wykonają audyt SEO, zbudują zróżnicowany profil linkowy, zapewnią katalogowanie i wartościowe wpisy, przygotują wysokiej jakości treści oraz zadbają o aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma;
  • regularne i terminowe raporty, które pozwolą Ci sprawdzić, jakie działania przeprowadzono na Twojej stronie oraz poznać efekty optymalizacji SEO.

Nie czekaj dłużej – wejdź na WeNet.pl i wybierz pakiet dopasowany do Twojego biznesu.