Są pieniądze i projekt, trwa aktualizacja dokumentacji. To ostatnie przygotowania przed ogłoszeniem przetargu na budowę III etapu Trasy Północnej (Łączna – Szosa Polska), który planowany jest na III kwartał tego roku.

Ta inwestycja od dekady czeka na dokończenie. Drogę do realizacji ostatniego etapu otworzyło pozyskanie dofinansowanie w wysokości 250 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Przed ogłoszeniem przetargu konieczna jest aktualizacja projektu budowlanego. Ten proces powoli dobiega końca. – Uzyskano wszystkie wymagane ustawą „o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych” opinie oraz decyzję środowiskową. Wykonano także mapę z projektem podziałów nieruchomości. Do końca marca planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Nowy odcinek będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Trasa Północna zakończy się układem rond u zbiegu z ul. Szosa Polska i ul. Policką. Zdecydowano również o potrzebie zaprojektowania połączenia tej inwestycji z planowaną obwodnicą Polic.

– Dokumentacja przetargowa zostanie uzupełniona o program funkcjonalno-użytkowy w zakresie połączenia drogowego planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym Gminy Miasto Szczecin. Ten zakres inwestycji obejmować będzie przebudowę ulicy Szczecińskiej na odcinku około 500 m do granicy z Gminą Police w układzie dwie jezdnie po dwa pasy ruchu – mówi Piotr Zieliński.

Budowa pierwszego etapu Trasy Północnej, czyli przedłużenie ul. Warcisława do ul. Rostockiej, rozpoczęła się w 2010 roku. Cztery lata później nową jezdnię „dociągnięto” do skrzyżowania z ul. Łączną na Warszewie (ten fragment to ul. Królewskiego). Tam inwestycja utknęła na dziesięć lat.