W biletomatach stacjonarnych wprowadzano podobną funkcjonalność jak ta, która od kilku miesięcy działa już w urządzeniach zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej. Potwierdzenie płatności kartą jest teraz drukowane tylko na żądanie użytkownika.
Pierwsze zmiany wprowadzono w listopadzie, gdy biletomaty w tramwajach i autobusach zaczęły „pytać”, czy wydrukować potwierdzenie. Przyjęte rozwiązanie do końca jednak nie wyeliminowało problemu. Gdy po zapłaceniu kartą pasażerowie czekają na odbiór biletu, na ekranie pojawia się pytanie: „Czy wydrukować potwierdzenie transakcji?” Poniżej wyświetla się tylko jedna odpowiedź – „tak”. Część pasażerów nie wie, że wystarczy poczekać na wydruk biletów, wciskają „tak”, myśląc, że to konieczne, aby bilet został wydany. W efekcie niepotrzebne potwierdzenie znów ląduje w kieszeni automatu.
Wprowadzając zmiany w biletomatach stacjonarnych nie powtórzono tego błędu. Sprawdziliśmy, jak działa nowa funkcja w urządzeniach ustatawionych przy p. Szarych Szeregów i pl. Zwycięstwa. Na pytanie - „Czy wydrukować potwierdzenie transakcji?” trzeba odpowiedzieć wciskając „tak” lub „nie”. Tym samym trudniej o pomyłkę i wydrukowanie świstka, który nie zostanie później odebrany.
Komentarze
2