Przez co najmniej trzy lata hala przy ul. Szafera będzie nosić nazwę Netto Arena. Ile zarobi na tym miasto? Opinia publiczna się nie dowie, bo przedstawiciele duńskiego koncernu zastrzegli tę informację.
Podpisanie umowy odbyło się w środę w hali Arena Szczecin przy ul. Szafera. Jeszcze do połowy września była to Azoty Arena. Grupa Azoty nie porozumiała się jednak z miastem w sprawie przedłużenia wygasającego kontraktu. Od tamtej pory trwały poszukiwania nowego sponsora tytularnego.

- Rozmowy trwały kilka tygodni. Bardzo się cieszymy, że dzisiaj możemy je sfinalizować. Mam nadzieję, że to będzie kolejny etap owocnej współpracy. Tym bardziej, że firma Netto ma swoje skandynawskie korzenie, a wiadomo, że w Szczecinie kierunek skandynawski jest wiodący w przestrzeni gospodarki – podkreślał prezydent Piotr Krzystek.

Wartość kontraktu tajemnicą

Poprzednia umowa z Grupą Azoty opiewała na 700 tys. zł rocznie. Przez trzy lata miasto otrzymało więc od sponsora 2,1 mln zł. Teraz też kontrakt został podpisany na 3 lata, ale jego wartość nie zostanie ujawniona.

- Zastrzegliśmy sobie prawo do zachowania wartości umowy w tajemnicy. Kierowaliśmy się zapisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Działamy na bardzo konkurencyjnym rynku, musimy bronić swoich interesów i pewne rzeczy okrywać tajemnicą – tłumaczył Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.

- Kwota nas satysfakcjonuje. Jest racjonalna – zdradził jedynie prezydent Krzystek.

Szczecin domowym miastem Netto

Netto to sieć supermarketów duńskiego koncernu Dansk Supermarked A/S. Pierwszy sklep tej marki w Polsce powstał w 1995 r. właśnie w Szczecinie.

- Tutaj zaczęła się nasza historia. Szczecin jest naszym domowym miastem w Polsce. Wierzymy, że podpisanie dzisiejszej umowy otworzy nowe możliwości współpracy z miastem. Już wcześniej była ona bardzo owocna, jak np. podczas finału regat The Tall Ships Races – mówił Alan Jensen, wiceprezes Netto Polska.

Sieć dyskontów ma promować halę i Szczecin

Dziś w całej Polsce jest blisko 400 marketów Netto. Ich sieć ma zostać wykorzystana do promocji wydarzeń organizowanych w szczecińskiej hali widowiskowo-sportowej.

- To dobry czas dla Szczecina. Chcemy wykorzystać nasze możliwości do aktywnej promocji miasta. Żeby jak najwięcej osób odwiedziło Szczecin – podkreślał Sławomir Nitek.

Hala widowiskowo-sportowa przy ul. Szafera została otwarta w sierpniu 2014 roku. Odbywają się tutaj m.in. koncerty, imprezy wystawiennicze i sportowe. Niedawno zorganizowano rozgrywki grupowe mistrzostw Europy w siatkówce.